بازگشت روزانه بیش از 500 آواره سوری به کشورشان

بازگشت روزانه بیش از 500 آواره سوری به کشورشان
جمعه 3 آبان 1392 - 14:58

العالم - معاون استاندار دهوک عراق و رئیس اتاق عملیات استقبال از آوارگان سوری در این استان، گفت: روزانه حدود 500 الی 700 پناهنده سوری به کشورشان باز می گردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم "بهزاد علی آدم" اظهار داشت: برخی از آوارگان سوری برای مدت کوتاهی به کشورشان می روند و دوباره به عراق باز می گردند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از آوارگان سوری به خاطر نبود امنیت و شغل در سوریه برای یافتن فرصت های شغلی و کار در حرفه های مختلف و به دست آوردن پول به عراق سفر کرده اند که با کسب درآمد، میان عراق و سوریه در رفت وآمد هستند.

آدم به روزنامه الشرق الاوسط ، گفت: شمار زیادی از آوارگان سوری که به استان دهوک وارد شدند در جنگ داخلی سوریه آسیب دیده اند، اما برخی از شهروندان سوری فقط برای فعالیت های اقتصادی و اشتغال به اینجا سفر کرده اند تا درامدی کسب کرده و سپس به محل سکونت خود بازگردند.
 این مقام عراقی، افزود: مسولان محلی منطقه کردستان عراق هشتاد درصد از هزینه آوارگان سوری را به عهده گرفته اند و این درحالی است که سازمان های بین المللی به آنان همانند آوارگان سوری مقیم اردن، لبنان و ترکیه اهمیت نمی دهند.

  طی 31 ماه گذشته و با آغاز ناآرامی و جنگ در سوریه، تروریست های مورد حمایت کشورهای غربی - عربی جنایات هولناکی را علیه مردم سوریه انجام داده اند. 
جنگ سوریه تاکنون موجب کشته شدن بیش از یکصد هزار سوری و آوارگی و بی خانمانی بیش از 7 میلیون نفر از شهروندان این کشور شده است.

در اثر این جنگ بیش از 2 میلیون آواره سوری به کشورهای همجوار از جمله عراق، اردن، لبنان و ترکیه رفته اند که البته با مشکلات عدیده ای روبه رو شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها