البرادعی با اخوان المسلمین در ژنو دیدار کرد

البرادعی با اخوان المسلمین در ژنو دیدار کرد
جمعه 3 آبان 1392 - 20:17

هیأتی مشترک از اخوان المسلمین مصر و ائتلاف"حمایت از مشروعیت" و همچنین نمایندگانی از اخوان المسلمین در سایر کشورهای عربی با محمد البرادعی بنیانگذار حزب دُستور و معاون سابق رئیس جمهوری مصر در ژنو دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت خبری الیوم السابع مصر، این هیئت گزارشی را با عنوان جرایم و جنایات نظام حاکم مصر علیه اعضا و طرفداران اخوان المسلمین به البرادعی ارائه کرد.

محمد البرادعی دیپلمات اسبق مصری از بنیانگذاران جبهه نجات مصر از مهمترین مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع و اخوان المسلمین بود. وی پس از برکناری مرسی به عنوان معاون امور بین الملل عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر منصوب شد، اما پس از حمله خونبار ارتش مصر به میدان های محل تحصن هواداران اخوان المسلمین در رابعه العدویه و النهضه قاهره و الجیزه در اعتراض به این خشونت ها استعفا کرد.

در آن زمان گروه های حاکم و مخالف اخوان المسلمین این اقدام را حمایت البرادعی از اخوان المسلمین تعبیر کردند و خواستار محاکمه وی به اتهام خیانت به کشور شدند.

گزارشی که به البرادعی تحویل شده است شامل وضعیت اعضای زندانی اخوان المسلمین و تصاویری مربوط به حمله متحصّنین در میادین رابعه العدویه و النهضه القاهره در اوت 2013 است.

به نوشته الیوم السابع این دومین گزارشی است که البرادعی از مسئولان اخوان المسلمین دریافت می کند تا آن را به کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو برای محاکمه مسئولان مقامات کنونی مصر از جمله عبدالفتاح السیسی فرمانده کل نیروای مسلح  و وزیر دفاع مصر، عدلی منصور رئیس جمهوری و حازم الببلاوی نخست وزیر این کشور تقدیم کند.

البرادعی در سومین روز تعطیلات عید قربان نیز با چند عضو تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین از جمله اعضای اخوان المسلمین کشورهای اردن، کویت و یمن دیدار کرد که آنها هم گزارشی را به البرادعی ارائه کردند و از وی خواستند که گزارش مذکور را به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل برای محاکمه مسئولان نظام کنونی مصر ارائه بدهد.

آن دسته از اعضای اخوان المسلمین که مقیم انگلیس هستند، هفته گذشته با چند کارشناس حقوقی "دیوان بین المللی دادگستری" دیدار و گزارش هایی را درباره جرایم و جنایات نظام کنونی مصر و لزوم پیگرد قضایی رئیس جمهور موقت و وزیر دفاع این کشور به آنها ارائه کردند.ائتلاف حمایت از مشروعیت نیز مصمم به ارائه گزارشی جامع درباره نحوه برخورد نظام مصر با اعضای اخوان المسلمین به دادگاه جنایی بین الملل است. 

اخوان المسلمین می خواهد که از جایگاه و اعتبار بین المللی محمد البرادعی برای تحقق خواسته های خود استفاده کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها