شیخ عرعور دشمنی با داعش را انکار می کند

دوشنبه 6 آبان 1392 - 17:44

العالم - به دنبال واکنش گروه تروریستی "داعش" به انتشار ویدیوی شیخ عدنان عرعور علیه این گروه، این مفتی وهابی صحت این ویدیو را منکر شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پیروان و طرفداران داعش، نواری از مفتی وهابی "عدنان عرعور" را منتشر کردند که دریک جلسه خصوصی با دوستانش از چگونگی برخورد با داعش سخن می گوید.

نکته قابل توجه در این نوار این است که عرعور آنقدر به کسانی که برای آنها سخنرانی می کند اطمینان دارد که با کمال صراحت و راحتی صحبت می کند و گویا مطمئن است که سخنانش به هیچ وجه به جایی دیگر منتقل نمی شود چه برسد به اینکه در فضای مجازی منتشر شود.

عرعور انتقاداتی تند همراه با تمسخر واضح نسبت به داعش روا می دارد به نحوی که با خنده حضار همراه می شود و تا جائیکه یکی از همین حضار داعش را به گربه ای تشبیه می نماید که می خواهد خود را شیر نمایش دهد.

اما موضوع مهم تر این است که عرعور، جمع حاضر را به جنگ با داعش و متنفر ساختن مردم از آنها و تلاش برای تخریبشان دعوت می کند و در گامی جلوتربه صورت علنی آنها فاسد توصیف کرده و ریختن خونشان را مباح اعلام می کند.

در پی انتشار این  نوار ویدئویی، طرفداران داعش عرعور را راس فتنه خوانده اند و بسیاری از آنها در شبکه های اجتماعی اینترنتی خواهان قتل و خلاص شدن از شر وی شده اند.

به دنبال این امر طرفداران گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق وشام (داعش) نیز فایل ویدئویی منتسب به شیخ عرعور را در پایگاههای ارتباط اجتماعی منتشر کردند که وی در آن خون عناصر داعش را مباح می شمرد.

شیخ عرعور در واکنش به این موضوع، در صفحه خود در سایت توئیتر صحت این فایل را تکذیب کرده و نوشته است:" آنچه به من منتسب شده و ادعای مباح شمردن خون مجاهدان از سوی من دروغ و ساختگی است.

سخنان پراکنده مرا سرهم کرده اند و آن را ساخته اند... هرکس کمی در این فایل دقت کند به ساختگی بودن آن پی می برد... ما مردمی هستیم که بیش از هرکس به خون انسانها احترام می گذاریم پس چطور ممکن است ریختن خون یک مجاهد مسلمان را مباح بدانیم حتی اگر با ما مخالفت کند و مارا کافر بداند.لعنت خدا بر کسانی که خون اینان را مباح می دانند و به ما دروغ می بندند".

عناصر و طرفداران داعش با ایجاد صفحه ای خاص در توئیتر به حملات خود علیه عرعور ادامه می دهند و پیش بینی می شود منازعات در این زمینه بالا بگیرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها