دستور دولت انگلیس به مهاجران :

برگرد به کشورت وگرنه بازداشت می شوی!

برگرد به کشورت وگرنه بازداشت می شوی!
دوشنبه 6 آبان 1392 - 21:07

العالم - "برگرد به کشورت وگرنه بازداشت می شوی".این توصیه دولت انگلیس به مهاجران غیرقانونی است که با انتقادات گسترده روبرو شده و بسیاری آن را نژاد پرستانه و ننگ آور توصیف می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، بحث و جدل در انگلیس درباره لایحه جدید مهاجرت بالاگرفته است. این لایحه 6 ماه دیگر به مرحله اجرا در می آید و با انتقادات شدید نمایندگان پارلمان این کشور، نهادهای حقوقی و سازمانهای حقوق بشری روبرو شده است. مخالفان این لایحه را نژادپرستانه و تبعیض آمیز می دانند، اما دولت می گوید هدف آن اعمال فشار بر مهاجران غیرقانونی است.

براساس لایحه جدید، کارگران مهاجر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در انگلیس، از امکان استفاده از خدمات رایگان بهداشت و رفاه عمومی محروم می شوند و مهاجران غیر قانونی غیر عضو اتحادیه اروپا هم از کشور اخراج خواهند شد.

همچنین صاحب خانه ها و پزشکان، پیش از اجاره دادن ملک و یا تشخیص و درمان بیماری، ملزم به بررسی اسناد مهاجرتی مستاجران و بیماران هستند و در صورت کوتاهی در چنین کاری، موظف به پرداخت بیست هزار پوند انگلیس هستند.

"ساره گرانت" مدیر سیاستگذاری شورای رسیدگی به امور مهاجران در گفتگو با العالم تاکید کرد که این قانون موجب ایجاد نفرت و انزجار نسبت به همه مهاجران خواهد شد.

"جرمن کربن" نماینده پارلمان انگلیس در گفتگو با العالم اظهار داشت: این لایحه توافقنامه حقوق بشراتحادیه اروپا را نقض می کند.

"اندرو برگن" هماهنگ کننده ائتلاف ضد تروریسم به العالم گفت: این اعلامیه ها اهانتی به بسیاری از مهاجران بویژه آسیایی ها و آفریقایی هاست و مشکلات وسختی هایی که باعث مهاجرت آنها شده است را نادیده گرفته است. 

پیش بینی می شود لایحه تشدید مقررات مهاجرتی در انگلیس، در ژانویه سال 2014  اجرایی شود.وزارت کشور انگلیس که این لایحه را تهیه کرده ، در خصوص کاهش نرخ خالص مهاجرت از کشورهای غیر اروپایی، از 176 هزار نفر در سال 2012 ، به کمتر از 100 هزار نفر تا پیش از انتخابات سال 2015 متعهد شده است.شمار مهاجران غیر قانونی در انگلیس حدود 800هزار نفر برآورد می شود.

مارک هارپر، وزیر مهاجرت انگلیس گفته است: لایحه جدید، امکان بهره مندی مهاجران را از خدمات عمومی از بین می برد و عواملی را که سبب اشتیاق افراد برای مهاجرت به انگلیس می شود، کاهش می دهد.

28-11:04

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها