هاآرتص به نقل از یک مقام اطلاعاتی صهیونیستی:

ایران تغییر استراتژی داده اما نه در مساله هسته ای

ایران تغییر استراتژی داده اما نه در مساله هسته ای
سه شنبه 7 آبان 1392 - 13:22

روزنامه عبری هاآرتص در شماره روز سه شنبه خود نوشت ژنرال اویو کوخاوی رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل یک هفته قبل از سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل متحد مدارک خاصی را در ارتباط با پرونده هسته ای ایران به وی ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نوشته هاآرتص، کوخاوی در این مدارک تاکید کرده است که با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، دولت جدید در راهی قدم می گذارد که تغییرات سیاسی ملموس و استراتژیکی را دنبال می کند.
هاآرتص می افزاید کوخاوی با استناد به منابع دولتی اظهار می دارد که علی رغم این تغییرات هنوز تغییر واقعی در سیاست های ایران در مورد پرونده هسته ای رخ نداده و تهران همچنان می کوشد تا به دانش تولید بمب هسته ای دست یابد تا هرگاه سیاستش اقتضا کند نسبت به ساخت آن اقدام کند.
از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور امریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی مکالمه تلفنی به صورت ویژه به بررسی پرونده هسته ای ایران پرداختند.
کاخ سفید در یک بیانیه مختصر و بدون ارائه هرگونه جزئیات اعلام کرد که اوباما و نتانیاهو به صورت تلفنی تحولات اخیر در ارتباط با ایران و نیز مذاکرات اسرائیل و فلسطین و سایر پرونده های منطقه ای را بررسی کردند.
این مکالمه تلفنی در زمانی صورت گرفت که ایران از نیمه اکتبر مذاکرات خود را با کشورهای 1+5 (امریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و امریکا) درباره برنامه هسته ای خود از سر گرفته است و آنچه به عنوان وارد شدن ایران و آمریکا برای برقراری رابطه دوجانبه عنوان می شود، نگرانی صهیونیست ها را به دنبال داشته است.

پربیننده ترین خبرها