شکست عملیات انتحاری در تونس

شکست عملیات انتحاری در تونس
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 10:43

العالم - وزارت کشور تونس، گروه "انصار الشریعه" را که در فهرست سازمان های تروریستی قرار دارد، مسئول انفجار انتحاری روز چهارشنبه در استان سیاحتی سوسه در شرق این کشور معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور تونس، انفجار انتحاری استان سوسه از یک سو و حمله ناکام به قبر حبیب بورقیبه رئیس جمهوری متوفی این کشور را دو رویداد ویژه این کشور در روزهای گذشته توصیف کرد.

وزارت کشور تونس اعلام کرد: یک گشتی پلیس، پس از آگاهی ازتلاش شخصی به نام "اسمر البشره" برای ورود به هتلی در شهر سوسه ، با همکاری نگهبانان هتل به سرعت او را محاصره کرد؛ اما او موفق به فرار شد و خود را در ساحل مقابل هتل منفجر کرد به همین سبب، به جز خودش، نتوانست به کس دیگری خسارت بزند.

شاهدان عینی گفتند که انتحاری مذکور، تلاش کرده بود از در پشتی وارد هتل شود اما توسط نگهبانان شناسایی شد و از ورود او به هتل جلوگیری کردند و تا ده ها متر به تعقیب و گریز با او پرداختند، اما او وقتی به ساحل رسید، خود را منفجر کرد و بر اثر انفجار، بدنش متلاشی شد.

وزارت کشور تونس همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور، یک تروریست را که سعی داشت خود را در کنار قبر حبیب بورقیبه نخستین رئیس جمهوری تونس پس از استقلال از فرانسه به سال 1956، منفجر کند، بازداشت کردند.

به گفته شاهدان عینی، شخص بازداشت شده که راهنمای گردشگری بود، به سبب حرکات مشکوکی که هنگام تردد از قبرستانی در نزدیکی قبر بورقیبه داشت، توسط مردم شناسایی و رصد شده بود.

"محمد علی العروی" سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس، این دو ماجرا را، تحولی ویژه در عملیات تروریستی دانست که دولت تونس، گروه انصار الشریعه را مسئول آن می داند، گروهی که خود را "سازمان القاعده در سرزمین مغرب اسلامی" می نامد.

العروی از بازداشت شش تروریست خبر داد که با دو تروریست استان های سوسه و المنستیر ارتباط مستقیم داشتند، خبر داد و تاکید کرد که بازداشت شدگان وابسته به گروه انصار الشریعه در تونس هستند. این گروه در اواخر ماه آگوست سال 2013 گروهی تروریستی شمرده شد و قرار بازداشت بین المللی سیف الله بن حسین ملقب به ابوعیاض، بنیانگذار این گروه صادر شد.26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها