مقام های بحرینی نمایش جلوه های انقلاب را تحمل نکردند

مقام های بحرینی نمایش جلوه های انقلاب را تحمل نکردند
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 13:25

العالم - جمعیت وفاق اسلامی بحرین هجوم نیروهای امنیتی به یک مرکز و موزه نمایش آثار هنری و تعطیلی آن را نشانه استیصال شدید حاکمان بحرین در برابر اندیشه های انقلابی این کشور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در پی یورش نیروهای دولت بحرین به نمایشگاه و موزه انقلاب، جمعیت وفاق ملی اسلامی، این مرکز را به عنوان گنجینه ای از آثار هنری معرفی کرد که جلوه های انقلاب بحرین را می نمایاند.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین تاکید کرد: این موزه، وجدان بشری را به متمدنانه ترین شیوه های ارتباط انسانی به اندیشه فرا می خواند و از طریق عکس ها و تصاویری هنری، بخشی از نقض حقوق بشر را که کمیته حقیقت یاب بسیونی و سازمان های بین المللی نظیر دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل به آن گواهی داده اند، به تصویر می کشد. این تصاویر، دقیقا همان تصاویری هستند که حتی دولت بحرین به ارتکاب آن ها اعتراف کرده است و عاملان برخی از این جنایت ها را محاکمه یا به پرونده آن ها رسیدگی کرده است.

جمعیت الوفاق خاطر نشان کرد: مسائلی که در این تصاویر و عکس ها مطرح هستند، موضوعاتی هستند که دولت بحرین ادعا می کند در پی درمان و رسیدگی به آنهاست و به این ترتیب آنها را به رسمیت شناخته و رسانه ای کرده است. این موضوع ها از تخریب مساجد آغاز و با کشتار مردم ادامه می یابد و با دریافت بیش از 300 شکایت درباره شکنجه در زندان ها منتهی می شود.

جمعیت الوفاق، غیرقانونی اعلام شدن یورش به موزه انقلاب و لغو دستور اشغال آن را خواستار شد و از دولت خواست اجازه دهد در کشور آزادی بیان، آزادی وجدان، آزادی هنر وجود داشته باشد و از سرکوب این موهبت های خدادادی خودداری کند.

زیرا به تصویر کشیدن واقعیت ها و رنج مردم و نقض حقوق بشر، قانون شکنی یا جرم نیست، بلکه ارتکاب چنین جنایاتی جرم است و مرتکب این جنایات، رژیم حاکم است که مساجد را منهدم، بازداشت شدگان را شکنجه کرده و شهروندان را کشته است.

جمعیت الوفاق بحران کشور بحرین را ناشی از مبارزه ملتی دمکرات خواه و رژیمی تمامیت خواه دانست و تاکید کرد که این رژیم باید دست از دیکتاتوری بردارد و بپذیرد که مردم منشأ قدرت هستند، زیرا این تنها راه حل بحران است و پیگرد هنر و محاکمه هنرمندان و بستن دهان ها نمی تواند روند بحران را تغییر دهد.

26

پربیننده ترین خبرها