صائب عریقات : استعفا نکرده ام

صائب عریقات : استعفا نکرده ام
جمعه 10 آبان 1392 - 09:37

العالم - استعفا کردن و استعفا نکردن صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان از روز گذشته به سوژه بسیاری از رسانه های عربی و بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالی که ساعاتی قبل منابع خبری فلسطینی اعلام کردند صائب عریقات در اعتراض به سیاست های توسعه شهرک سازی در اراضی اشغالی همزمان با تداوم مذاکرات سازش، استعفای خود را به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تقدیم کرده است، صبح روز جمعه منابع رژیم صهیونیستی گزارش کردند که عریقات خبراستعفای خود را تکذیب می کند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت بدون ذکر منبع منتشر کننده اظهارات صائب عریقات خبر داد که وی شب گذشته خبر استعفای خود را رد کرد.

واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز استعفای عریقات و گروه مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

خبراستعفا و تکذیب استعفای گروه مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که قرار است مذاکرات سازش بین دو طرف هفته آینده برگزار شود. این گفتگوها در حالی ادامه می یابد که اسرائیلی ها همچنان به طرح های توسعه شهرک سازی خود در سرزمین های اشغالی ادامه می دهند.

همچنین جان کری وزیر خارجه آمریکا قبل از آغاز دور جدید مذاکرات به منطقه سفر خواهد کرد.

یدیعوت آحارونوت انتشار این اخبار را با هدف افزایش فشارها به اسرائیل ارزیابی می کند و برخی منابع دیگر اقدام عریقات را تلاش برای کاهش فشارها بر محمود عباس می دانند. بسیاری از مردم فلسطین به واکنش های ضعیف تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس در برابر اقدامات صهیونیست ها خشمگین هستند.

این هفته کمی پس از آزادی 26 اسیر فلسطینی از زندان عوفر در سرزمین های اشغالی، اشغالگران از چراغ سبز نتانیاهو برای ساخت 1500 واحد مسکونی برای صهیونیستها در منطقه رامات شلومو در قدس شرقی خبر دادند.این 26 نفر دومین گروه اسرای فلسطینی هستند که پس از توافق تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در چارچوب مذاکرات سازش و ادامه شهرک سازی ها آزاد می شوند.

تشکیلات خودگردان ابتدا در مقابل شهرک سازی های صهیونیست ها واکنش تندی نشان داده بود، اما بعدها با میانجی گری آمریکایی ها اعتراضشان به شهرک سازی فروکش کرد.

پربیننده ترین خبرها