تعطیلی تنها نیروگاه برق غزه

تعطیلی تنها نیروگاه برق غزه
جمعه 10 آبان 1392 - 10:33

العالم - شرکت برق باریکه غزه از تعطیلی کامل تنها نیروگاه برق این منطقه به علت پایان یافتن سوخت خبر داد و اعلام کرد: برق اکثر مناطق غزه قطع شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " فتحی الشیخ خلیل" معاون رئیس شرکت برق باریکه غزه اعلام کرد : نیروگاه برق باریکه غزه بامداد امروز(جمعه) به علت نداشتن سوخت کاملا تعطیل شد.

خلیل با درخواست از سازمان های بین المللی برای تأمین سوخت نیروگاه برق غزه ، گفت : برق اکثر مناطق غزه قطع شده است و ساکنان این مناطق دچار مشکلات ناشی از قطع برق هستند.

معاون رئیس شرکت برق غزه اعلام کرد : تا زمانی که سوخت نیروگاه برق تأمین شود ، بیشتر ساکنان باریکه غزه همچنان از برق محروم خواهند بود.

خلیل افزود : نیروگاه برق باریکه غزه برای به کار انداختن 4 موتور خود روزانه نیاز به 600 هزار لیتر سوخت دارد.

خلیل اعلام کرد : ما سوخت نیروگاه برق را از طریق تونل هایِ واقع در مرز باریکه غزه و مصر تأمین می کردیم؛ ولی تخریب این تونل ها باعث نرسیدن سوخت به غزه شد و مجبور شدیم که به واسطه تشکیلات خودگردان سوخت را از اسرائیل وارد کنیم ولی تشکیلات خودگردان قیمت سوخت را افزایش داد لذا دیگر نتوانستیم سوخت بخریم و فعلا هم از جایی نمی توانیم سوخت وارد کنیم .

خلیل افزود : هم اکنون منبعی برای وارد کردن سوخت نداریم و سوخت فعلا یا باید از مصر از طریق گذرگاه رفح یا تونل های مرزی تأمین گردد یا به واسطه تشکیلات خودگردان با قیمت مناسب از اسرائیل خریداری شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها