مخالفان سوری عقاب صقر را مسئول جان الاسعد می دانند

مخالفان سوری عقاب صقر را مسئول جان الاسعد می دانند
شنبه 11 آبان 1392 - 07:57

برخی پایگاه های وابسته به مخالفان سوری ، برای اولین بار در کمتر از یک ماه گذشته، خبر کشته شدن "رياض الأسعد" سرکرده "ارتش آزاد سوریه" را منتشر کردند، خبری که به نظر می رسد که اهداف خاصی پشت آن نهفته است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اعلام خبر کشته شدن "ریاض الأسعد" از سوی پایگاه های وابسته به مخالفان سوری و نیز در صفحه های موسوم به اعضای هماهنگی "انقلاب" در پایگاه های اجتماعی، موجب شد که "بخش اطلاع رسانی جنگی" در  ارتش آزاد سوریه با سراسیمگی بیانیه ای شدید اللحن را صادر کند که درآن برخی از رهبران مخالف را به انتشار خبرهای بی پایه و اساس متهم کند.

به گزارش خبرگزاری لبنانی آسیا، در بیانیه ارتش آزاد که خبر کشته شدن الاسعد را تکذیب کرده، آمده است: سرهنگ الأسعد علیرغم اینکه در ماه مارس گذشته در شهر المیادین در دیرالزور مورد سوء قصد قرار گرفت، ولی همچنان روزانه به فعالیت میدانی خود ادامه می دهد و همپای نیروهای خود به دفاع مشغول است و تلاش می کند که امور را تصحیح کند و وضعیت را به سمت فراهم شدن زمینه برای پیروزی سوق دهد.
در بخشی از این بیانیه خاطرنشان شده است، با توجه به افزایش توطئه ها برای ترور الاسعد و از هم گسیختن صفوف نیروهایش، وی از برخی از گردان ها در مناطق مختلف بازدید کرد تا از آخرین تحولات اطلاع پیدا کند.
به گفته این بیاینه، "ارتش آزاد سوریه" با تلاش دشمنان برای انتشار اخبار مغرضانه روبرو است، به طوری که برخی از اعضای هماهنگی انقلاب، خبر سوء قصد به جان سرهنگ الأسعد را منتشر کردند و پیش از این نیز، یک بار دیگر به فاصله چند ساعت از قبل از سوء قصد به جان او، چنین خبری را منتشر کرده بودند.

در این بیانیه به صورت رسمی عقاب صقر نماینده لبنانی از جریان 14مارس مسول انتشار چنین شایعاتی شمرده شده است و نزدیکان الاسعد وی را در صف اصلی ترور احتمال وی می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها