شهروند سوئدی به سوریه سلاح قاچاق می کند

شهروند سوئدی به سوریه سلاح قاچاق می کند
شنبه 11 آبان 1392 - 13:34

رادیو سوئد دیروز گزارشی پخش کرد و در آن هیثم رحمه عضو شورای ملی سوری و شورای گروه اخوان المسلمین که تابعیت سوئدی دارد، به قاچاق سلاح به سوریه به ویژه شهر حمص که زادگاه او به شمار می رود، متهم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این گزارش آمده است هیثم رحمه از بیش از یک سال پیش مشغول قاچاق سلاح به حمص و اطراف آن بوده است. وی محموله های سلاح را در درجه اول از لیبی سپس کشورهای اروپای مرکزی مانند بوسنی می خرید و از طریق هوا یا دریا به ترکیه منتقل می کرد تا از آنجا به دست افراد مسلح اسلامگرای سوری برسد.

بنابراین گزارش، هیثم رحمه یکی از مهمترین افرادی است که سلاح در اختیار شورشیان سوری قرار می دهد. رافائل لوفیفر استاد دانشگاه کمبریج که قبلا تحقیقی درباره این مسئله منتشر کرده، این موضوع را تایید کرده و گفته مشخص است که وی به سوریه سلاح قاچاق کرده است.
توماس چیدر کارشناس امنیتی آژانس سوئدی کنترل صادرات سلاح و جلوگیری ازگسترش آن که یک سازمان دولتی سوئد است، گفت قاچاق سلاح به سوریه نقض قانون نظامی سوئد است و ممکن است مجازات آن به چهار سال زندان برسد.

وی افزود هیثم رحمه شهروند سوئدی است و صرف نظر از اینکه قاچاق سلاح از سوئد یا دیگر کشورها صورت گرفته، مرتکب جرم شده است. این کارشناس اظهار داشت هر شهروند سوئدی یا مقیم این کشور حق ندارد حتی در فروش کالاهای دفاعی بدون کسب موافقت موسسه ما دلالی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها