هلاکت سرکرده داعش در سلمی سوریه

هلاکت سرکرده داعش در سلمی سوریه
شنبه 11 آبان 1392 - 23:13

العالم - سرکرده تشکیلات موسوم به "داعش " در سلمی سوریه به همراه 35 تروریست دیگر در ریف لاذقیه درحملات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش کرد: ارتش در روستاهای مرج خوخه و الدغمشلیه یک مقر فرماندهی تشکیلات موسوم به داعش را هدف قرار داد که در اثر آن 36 تروریست از جمله محمد الیمنی سرکرده داعش کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند و نیز مقادیری اسلحه و مهمات منهدم گردید.

از میان کشتگان افراد ذیل شناسایی شدند: ابومحمد الیمنی سرکرده دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سلمی و حومه آن، ابوحذیفه لیبیایی سرکرده گردان الانصار ، عبود القبقجی، عبدالحمید الکلاس ملقب به ابوعمر الشامی، محمد خالد العجمی، سعید العراقی سرکرده احباب النبی، صالح عبدالقادر السقا، عبود النعيمی تبعه عربستانی، حسين السراج ، خالد طريبوش ، سعيد الخضری، نزار عبد اللطيف تبعه مصری ، عماد زهره، اسماعيل شيخ البساتين ، عقيل البستانی ، احمد السيد.

ارتش سوریه همچنین به عناصر القاعده در شهرک برج الزاهیه کمین زد که در نتیجه آن 6 نفر به هلاکت رسیدند و 9 تن از جمله عارف رستم و عدنان جرجوره دوتن از بارزترین سرکردگان این تشکیلات مجروح شدند.

در روستای العالیه نیز ارتش موفق شد 19 تروریست را به هلاکت برساند و 24 تن از جمله یک سرکرده به نام مروان الشعار نیز مجروح شدند.

ارتش همچنین 7 تروریست را که قصد داشتند با انفجار خود در نقاط متعلق به ارتش در روستای الزویک در منطقه ریف لاذقیه دست به حملات انتحاری بزنند، از پای در آورد.

واحدهای ارتش با کمک واحدهای دفاع ملی با گروهک های مسلح در مزارع شهرک بروما در شمال غرب ادلب درگیر شدند و یک پایگاه متعلق به آنان را هدف قرار دادند که این حمله موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست ها شد. این حملات هیچ تلفاتی از ارتش در پی نداشت.

ارتش همچنین پایگاههای متعلق به تروریست ها را در شهرک های الحمامه و کفرشلایا و مصیبین و پایگاه نظامی الشبیبه و کفروما و شرق شهرک سرجه در ریف ادلب را  هدف قرار داد که در پی آن تعدادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند و مقادیر از مهمات آنها متلاشی شد.

ارتش در تکمیل عملیات خود در جبل الاربعین محل تجمع خودروهای متعلق به تروریست ها را در احراش کفرلاته و نیز پایگاههای آنها را در منطف و معرزاف و بزابور در مجاورت جبل الاربعین هدف گرفت که در پی آن تعدادی خودرو منهدم و سرنشینان آن به هلاکت رسیدند. از میان کشتگان لؤی نجار معاون سرکرده لواء بدر وابسته به جنبش احرار الشام شناسایی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها