چرا پرونده قتل معترضان مصری پیگیری نمی شود ؟

چرا پرونده قتل معترضان مصری پیگیری نمی شود ؟
دوشنبه 13 آبان 1392 - 10:26

در آستانه برگزاری نخستین جلسه محاکمه "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که مقامات مصری در تحقیق درباره کشتار هواداران مرسی، کوتاهی می کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است در گزارشی اعلام کرده است که علی رغم گذشت مدتی از اقدامات خشونت آمیز پلیس امنیت مصر در متفرق کردن تظاهرات طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور، مسئولان هنوز در خصوص به کارگیری سلاح گرم در برخورد با شهروندان از نیروهای امنیتی بازجویی نکرده اند.
دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود به نقل از جو ستورک سرپرست اجرایی بخش خاور میانه این سازمان گفت: در هر تظاهرات، نیروهای امنیتی بیش از پیش و بدون هشدار از گلوله های جنگی استفاده می کنند که موجب مرگ شهروندان می شود.
در درگیری هایی که ششم اکتبر (ماه گذشته) بین پلیس و تظاهرکنندگان حامی مرسی در تجمعی به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1973 روی داد، دست کم 57 نفر کشته شدند.
معترضان در قاهره تلاش داشتند وارد میدان تحریر شوند؛ جایی که ارتشی ها جشن چهلمین سالگرد جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی را برگزار می کردند.
بعد از 14 اگوست گذشته که بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی با تحصن کنندگان صدها نفر کشته شدند، این خونبارترین درگیری در مصر بود که کشته های زیادی به جا گذاشت.
ستورک اعلام کرده است از جولای گذشته تا کنون 1300 نفر در مصر کشته شده اند.

نخستین جلسه محاکمه مرسی امروز برگزار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها