برگزاری مراسم محرم در کرکوک با وجود تهدید تکفیری ها

برگزاری مراسم محرم در کرکوک با وجود تهدید تکفیری ها
دوشنبه 13 آبان 1392 - 14:43

شیعیان کرکوک، با وجود تهدیدهای مکرر تروریست های تکفیری برای جلوگیری از برگزاری هر گونه مراسم در سالگرد شهادت سید الشهدا (ع)، در ماه محرم امسال همه تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم به کار گرفته اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با نزدیک شدن ایام ماه محرم الحرام، نشانه ها و نمادهای عزاداری در مناطق مختلف شهر کرکوک بیش از پیش نمایان می شود؛ و دسته های عزاداری با خواندن نوحه در شهر به حرکت درمی آیند.
سایت خبری "کرکوک الان" نوشت: بزرگداشت ماه محرم در شهر کرکوک فقط به برگزاری مراسم عزاداری یا حلقه های سینه زنی محدود نمی شود، بلکه شیعیان این شهر هم مانند دیگر مناطق اقدام به توزیع غذا و نوشیدنی در میان همشهریانشان می کنند.
"جعفر حسین" آشپز یکی از دسته های عزاداری در کرکوک در این باره گفت: از روز سوم تا دهم محرم هر روز یک وعده غذا در میان مردم توزیع می شود.
علاوه بر این دسته های عزاداری افرادی را که از مناطق دیگر جهت شرکت در این مراسم به کرکوک می آیند، اسکان می دهند.
شماری از دسته های عزاداری کرکوک علاوه بر سینه زنی در داخل شهر برای انجام عزاداری عازم شهر مقدس کربلا می شوند و این روند از سال 2003 و سرنگونی رژیم بعث، هر سال در ایام محرم انجام شده است.
از سوی دیگر، پلیس کرکوک با هدف تأمین امنیت دسته های عزاداری اقدام به بستن خیابان ها می نماید.
مداحان، ستون اصلی برگزاری مراسم عزاداری به شمار می آیند.
"کرار الموسوی" یکی از این مداحان اهل بیت (ع) است که از اواسط دهه 90 قرن گذشته فعالیت های خود را با کاروان های عزاداری آغاز کرده است. وی در این باره می گوید: مقدمه چینی برای عاشورا از چندین ماه قبل از برگزاری مراسم مذکور آغاز می شود و کرکوک در زمینه برگزاری مراسم عاشورا کاملا شرایط خاصی دارد.
فرماندهی پلیس کرکوک، از تدوین طرح امنیتی شدیدی برای تأمین امنیت و سلامتی مراسم ماه محرم خبر داد.
مراسم عزاداری محرم در کرکوک در حالی انجام می شود که در ماههای اخیر تروریست ها با هدف قرار دادن شیعیان این شهر درصدد وادار کردن آنها به ترک این منطقه می باشند.
کرکوک، شهری در شمال عراق است که در آن کردها، اعراب و ترکمان های سنی و شیعه و اقلیت های پیرو ادیان و مذاهب دیگر زندگی می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها