شکست گفت و گوهای ملی در تونس

شکست گفت و گوهای ملی در تونس
سه شنبه 14 آبان 1392 - 08:06

گفت وگوهای روز دوشنبه میان احزاب حاکم در تونس، گروه ها و احزاب مخالف برای برون رفت از بحران کنونی در این کشور به شکست انجامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب النهضه حاکم در تونس و احزاب مخالف روز دوشنبه گفت وگو برای تشکیل دولت انتقالی جدید را درپی توافق نیافتن بر سر معرفی فرد جدید به عنوان نخست وزیر، به حال تعلیق درآوردند. با این حال هنوز مشخص نیست که این مذاکرات چه زمانی از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش رویترز، دولت فعلی به رهبری حزب النهضه پیش از این درباره کناره گیری از قدرت در ماه جاری میلادی برای فراهم شدن زمینه برگزاری انتخابات به عنوان راهی برای پایان دادن به بحرانی که از چند ماه پیش در این کشور آعاز شده است، موافقت کرده بود.

بنا به اعلام رسانه های خبری، راشد الغنوشی رییس حزب حاکم النهضه روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری، گروه ها و احزاب مخالف را عامل شکست مذاکرات دانست.

وی در عین حال با پافشاری روی نامزد مورد علاقه ائتلاف احزاب حاکم در تونس برای تشکیل کابینه جدید گفت: احمد المستیری (88 ساله) لایق ترین فرد برای تصدی پست نخست وزیری است.

از سوی دیگر احزاب مخالف که از محمد الناصر (79ساله) یکی از شخصیت های سیاسی برای تصدی پست نخست وزیری حمایت می کنند، گفته اند در مذاکرات، افراد دیگری را نیز پیشنهاد کرده اند ولی فایده ای نداشته است.

ناظران سیاسی معتقدند که شکست گفت وگوها و ادامه پافشاری طرفین بر خواسته های خود از جمله در ارتباط با نامزد پست نخست وزیری، همچنان راه را بر ادامه تنش و بحران در این کشور باز خواهد گذاشت.

گفت وگوهای ملی در تونس از 25 اکتبر به منظور برون رفت از بحران سیاسی این کشور که در پی ترور محمد البراهمی یک نماینده چپگرای مخالف دولت (25 ژوئیه) شدت یافت، آغاز شد. مخالفان این ترور را به اسلامگرایان تندرو نسبت دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها