واکنش عفو بين الملل به لغو تابعیت 31 بحرینی

واکنش عفو بين الملل به لغو تابعیت 31 بحرینی
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 13:29

سازمان عفو بین الملل از مسئولان بحرینی خواست که تابعیت سلب شده 31 شهروند بحرینی را فوری به آنها بازگرداند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت بحرین در راستای تشدید فشارها بر فعالان و ارعاب مردم، سال گذشته تابعیت 31 شهروند بحرینی را سلب کرد.
سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود تصمیم وزارت کشور بحرین در 7 نوامبر سال گذشته برای سلب تابعیت این 31 شهروند بحرینی را محکوم کرد و گفت: وزارت کشور بحرین باید از این تصمیم خود صرف نظر کرده و آن را لغو کند.
در این بیانیه آمده است: وزارت کشور بحرین اقدامات افراطی علیه فعالان مخالف در این کشور اتخاذ کرده است و سلب تابعیت منتقدان دولت بحرین نشان می دهد که مسئولان بحرینی به اقدامات خود در لطمه وارد کردن به وجهه هر فردی که او را تهدید می دانند، ادامه می دهند.
"حسیبه حاج الصحراوی" معاون مدیر برنامه سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه، در این بیانیه خاطرنشان کرد: آنها به جای رسیدگی و مدنظر قرار دادن انتقادهای مطرح شده، شهروندان بحرینی را سلب تابعیت کرده اند.

وی افزود: وزارت کشور بحرین باید فوری تصمیم خود را لغو کرده و تابعیت را به همه فعالان مخالف بازگرداند زیرا این امر به منزله انتقام جویی از آنها است و تاثیر منفی بر مخالفت مسالمت آمیز و آزادی بیان می گذارد و پیامدهای خطرناکی برای همگان در زمینه حقوق بشر در بحرین دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها