اعزام سلفی های افراطی از فلسطین به سوریه

اعزام سلفی های افراطی از فلسطین به سوریه
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 17:26

شماری از سلفی های افراطی از غزه برای کمک به گروه های تروریستی و جنگ در سوریه به این کشور رفته اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانواده "محمد الزعانین" از ساکنان سلفی غزه با ادعای سفر به عربستان برای انجام مناسک حج عمره از این منطقه خارج شده بود، ولی خانواده او حدود 3 ماه بعد با شنیدن خبر هلاکت وی در عملیاتی تروریستی در سوریه شوکه شدند.

پس از آن یک جریان سلفی تکفیری در فلسطین اذعان کرد که محمد الزعانين (ابو انس المقدسي) برای گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) جنگیده و در سرزمین شام (سوریه ) کشته شده است.

سایت خبری - تحلیلی "میدل ایست آنلاین" به نقل از یک منبع سلفی که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد که الزعانين یکی از ده ها مبارزی است که از غزه و برای "جهاد در بلاد شام" عازم سوریه شدند.

"ابو عبد الله المقدسي" از سرکردگان ارشد گروه های سلفی در باریکه غزه، تعداد عناصری را که از غزه برای جنگ به سوریه رفته اند، حدود 27 نفر اعلام کرد؛ که برخی از آنان از جنگ سوریه برگشتند و برخی دیگر در جنگ زخمی شدند و درسوریه یا کشوری دیگر تحت درمان هستند.

این مسئول سلفی افراطی افزود: "سفر مبارزان به سوریه فردی و به خواسته و با هزینه شخص آنان صورت گرفته است، و هیچ دستوری برای فرستادن آنان به سوریه صادر نشده بود."

شخص دیگری به نام "محمد قنيطه" (32 ساله) که در سپتامبر سال گذشته غزه را به مقصد سوریه ترک کرده بود، به گفته برادرش بکر  28 ماه دسامبر 2012 در درگیری های شهر حلب از پای در آمد.

بکر افزود: وی در مرزهای سوریه و ترکیه آموزش دید و به گفته دوستانش ، دوره های آموزشی متعددی را پشت سر گذاشت.

پس از این ماجرا فیلم هایی در یوتیوب منتشر شد که در آن قنیطه در حال آموزش استفاده از سلاح و حمله ساختمانها به نیروها است.

همچنین " فهد الهباش " جوان 28 ساله ای بود که با وجود دو فرزند به سوریه رفت و در نوزدهم ژوئیه گذشته به هلاکت رسید.

پدرش نزار می گوید : پسرم به ما اطلاع داد که می خواهد به سوئد سفر کند؛ و به همین دلیل روز پنجم ماه می گذشته به ترکیه رفت. مادرش نیز کشته شدن نزار را بزرگترین ضربه به خانواده توصیف کرد.

مرکز موسوم به " ابن تیمیه" در سایت اینترنتی خود نیز از "نضال العشی" و " سعد الشعلان" از عناصر وابسته به جریان سلفی در غزه تجلیل کرد. این دو نفر هم در سوریه به هلاکت رسیدند. اما خانواده های آنان حاضر به صحبت دراین باره نشده اند.

پربیننده ترین خبرها