در اعتراض به ادامه شهرک سازی صهیونیست ها صورت گرفت:

استعفای تیم فلسطینی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی

استعفای تیم فلسطینی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 08:49

تیم مذاکره کننده فلسطینی در اعتراض به عدم تحقق پیشرفت مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی و ادامه شهرک سازی صهیونیست ها در سرزمین های فلسطینی، استعفا داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد تیم مذاکره کننده فلسطینی در اعتراض به عدم تحقق پیشرفت مذاکرات سازش با اسرائیلی ها استعفا داده است.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: ادامه شهرک سازی ها در اراضی اشغالی بر این مذاکرات سایه افکنده و تاثیر منفی بر آن گذاشته است.
رویترز افزود: این تصمیم تیم مذاکره کننده فلسطینی ممکن است سبب به تأخیر افتادن مذاکرات سازش شود، مذاکراتی که در ماه ژوئیه آغاز شده و مقام های دو طرف اعلام کردند پیشرفتی در این مذاکرات حاصل نشده است.
محمود عباس در گفتگو با شبکه تلویزیونی "سی بی سی" مصر اعلام کرد که این استعفا منجر به توقف مذاکرات سازش نمی شود، زیرا تشکیلات خودگردان تلاش می کند هیات مذاکره کننده فلسطینی به ریاست "صائب عریقات" را به صرف نظر از تصمیم به استعفا متقاعد می کند و در غیر اینصورت هیات جدیدی را تشکیل خواهد داد.
محمود عباس پیش از این اعلام کرده بود چنانچه رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای اعطای مجوز احداث 20 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری صرف نظر نکند در آن صورت با این اقدام، پایان روند صلح را اعلام کرده است.
رئیس تشکیلات خودگردان همچنین اظهار داشت: دلیل استعفای مذاکره‌کنندگان فلسطینی، عدم پیشرفت در این مذاکرات به میانجیگری آمریکا است که تحت‌الشعاع شهرک‌سازی اسرائیل قرار گرفته است.
"صائب عریقات" مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی روز چهارشنبه با ارسال بیانیه‌ای برای تلویزیون رویترز بدون ارائه توضیح درباره خبر استعفای خود گفت: نشستَ‌ها با طرف اسرائیلی متوقف شده است.
وی افزود: در واقع، مذاکرات هفته گذشته با توجه به اعلام خبرهای شهرک‌سازی متوقف شد.
این مقام تشکیلات خودگردان تأکید کرد: ما از جامعه جهانی خواستیم تا به مسئولیت خود عمل کرده و گسترش بی‌سابقه شهرک‌سازی را متوقف کند.
وزارت اسکان رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذشته از اعطای مجوز احداث 20 هزار واحد مسکونی صهیونیست نشین در کرانه باختری خبر داد.
آمریکا سریعا در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، ابراز نگرانی کرد و از کابینه این رژیم درباره تصمیم خود توضیح خواست.
"بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره لغو مذاکرات سازش در صورت ادامه شهر‌ک‌سازی‌ها، دستور توقف طرح ساخت حدود 24 هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را صادر کرد.

"سامی ابوزهری" سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد: استعفای هیأت مذاکره کننده بی معنی است و باید این مذاکرات پایان یابد، نه اینکه هیأت مذاکره کننده تغیر کند.

پربیننده ترین خبرها