حمله مزدوران آل خليفه به نمادهاي عاشورایی

حمله مزدوران آل خليفه به نمادهاي عاشورایی
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 11:31

نيروهاي امنيتي بحرين با حمله به منطقه الجفير، ماکتی را که عزاداران حسینی برای محرم ساخته بودند نابود كردند.

به گزارش روز پنج شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، در تصاويري كه اینترنت منتشر شده است، نيروهاي امنيتي و مزدوران رژيم آل خليفه در حال نابود كردن ماکت "كشتي نجات" در الجفير هستند.

تجاوز آشکار نیروهای امنیتی به نمادهای عاشورایی با اعتراض و تجمع مردم الجفیر همراه شد و نيروهاي امنيتي با شلیک گاز اشك آور و گلوله هاي ساچمه اي عزاداران حسینی را پراکنده کردند.

«يوسف المحافظه» مسئول ديده بان حقوق بشر بحرين در واکنش به این اقدام گفت: نيروهاي وزارت كشور در اقدامي تجاوزكارانه عليه اعتقادات ديني شيعيان بحرينی، ماكت كشتي نجات را نابود کردند و معترضان را با شلیک گاز اشک آور پراکنده کردند.

«جميل كاظم» رئيس شوراي جمعيت الوفاق نيز در اين خصوص گفت: تجاوزگري ظالمانه به اعتقادات عاشورایی مردم سبب افزايش عشق و علاقه مردم به امام حسین (ع) می شود.

«هادي الموسوي» مسئول آزادي ها و حقوق بشر جمعيت الوفاق نيز گفت: حمله به ماكت كشتي نجات بخشي از حمله مجرمانه به مراسم عاشورايي است. حاكميت به هيچ گونه نمي تواند مراسم و نمادهاي امام حسين(ع) و كربلاء را از یاد و خاطر مردم بحرین ببرد، زيرا آنها در قلب ما جا دارند.

مراسم محرم امسال دربحرین حال و هوای دیگری دارد. شیعیان بحرین با وجود دو سال سرکوب نظامی به دست ارتش آل خلیفه و نظامیان آل سعود، با ارادت و درک بیشتری نسبت به قیام مقتدای خود، در مراسم ماه محرم شرکت می کنند.

با این حال آل خلیفه محدودیت های شدیدی برای برگزاری مراسم محرم ایجاد کرده است.نیروهای امنیتی بحرین پرچم‌ها، پارچه نوشته‌ها و نمادهای ماه محرم را به طور مکرر جمع آوری می‌کنند و در چند مورد به مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حمله کرده اند. همچنین شماری از شهروندان به دلیل نصب پرچم‌های عزاداری به مراکز امنیتی احضار شده اند.

روند بازداشت ها در چند روز اخیر رو به افزایش گذاشته است و در مسیر عزاداران حسینی مراکز متعدد ایست و بازرسی ایجاد شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها