مذاکرات فشرده وزرای خارجه و دفاع روسیه در مصر

مذاکرات فشرده وزرای خارجه و دفاع روسیه در مصر
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 17:18

وزیر امور خارجه روسیه در مصر اعلام کرد که دو کشور در زمینه از سر گیری فعالیت تیم کاری مشترک برای مبارزه با تروریسم به توافق دست یافته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در پایان کنفرانس خبری وزیران دفاع و خارجه دو کشور با اعلام اینکه موضوع روسیه و مصر یکسان و نشان دهنده تهدیدات مشترک برای دو کشور است تأکید کرد: طرفین درباره فعال کردن همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.
لاوروف افزود: طرفین در این دیدار درباره وضعیت سوریه، لیبی و سایر کشورهای منطقه که تغییرات عمیق در آنها جریان دارد، بحث و تبادل نظر کردند و نتایج این تحولات ریشه ای هنوز مشخص نشده است.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین در دیدار با "نبیل فهمی" همتای مصری اش، نیز اعلام کرد که روسیه براساس اصل عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها و احترام به حق مردم مصر در زمینه حق تعیین سرنوشت توسط خودشان، احترام می گذارد.
وزیر خارجه روسیه سفر خودش به همراه "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور به قاهره را نشانه اهمیت روابط مصر و روسیه دانست و اظهار داشت: روسیه بر اهمیت باقی ماندن ثبات سیاسی و اقتصادی در مصر تاکید دارد.
لاوروف از برگزاری کنفرانس عاری سازی منطقه از سلاح کشتار جمعی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: توافق کردیم که در اسرع وقت کنفرانس ویژه‌ای برای پاکسازی منطقه از سلاح های کشتار جمعی برگزار کنیم.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحولات سوریه و برگزاری کنفرانس ژنو 2 گفت: روسیه و مصر دیدگاه مشترکی در خصوص ضرورت برگزاری ژنو 2 دارند.
لاوروف تاکید کرد که برخی از تلاش ها برای سوء استفاده از اوضاع انسانی برای دخالت در سوریه هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید.
همچنین "نبیل فهمی" وزیر خارجه مصر در این کنفرانس خبری مشترک خاطرنشان کرد: همکاری بین ما زمینه‌ای قدیمی دارد و ما تلاش داریم تا آن را در زمینه‌های مختلف از سربگیرم.
وی افزود: ما اعلام کردیم که هر دو کشور مخالف نظامی شدن قضیه سوریه هستیم.
فهمی گفت : همکاری بین ما زمینه‌ای قدیمی دارد و ما تلاش داریم تا آن را در زمینه‌های مختلف از سر بگیریم.
فهمی با تاریخی خواندن دیدار لاوروف از مصر اظهار داشت: ما به روابطی با روسیه چشم دوخته ایم که منافع مصر را تحقق ببخشد.
از سوی دیگر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با عبدالفتاح السیسی همتای مصر خود گفت: مسکو مصمم به تقویت روابط با مصر در زمینه نظامی و همکاری دوجانبه است.
همچنین قرار است امروز وزیران امور خارجه و دفاع روسیه با "عدلی منصور" رئیس جمهور موقت مصر، دیدار کنند و پس از آن مذاکرات "2+2" میان وزرای دفاع و خارجه دو کشور با همدیگر دیدار کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها