حمله نیروهای آل خلیفه به عزاداران در ظهر عاشورا

پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 19:52

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به عزاداران بحرینی در ظهر عاشورا حمله کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سید یوسف المحافظه" مسئول ثبت و پیگیری مرکز حقوق بشر بحرین، گفت: نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در ادامه نقض آزادی دینی پیروان مذهب اهل بیت (ع) به دسته های عزاداری مردم به مناسبت شهادت امام حسین (ع) حمله کردند.
شبکه تلویزیونی "اللؤلؤه" بحرین به نقل از شاهدان عیان گفت: مردم منطقه با تشکیل یک کاروان عزاداری تحت عنوان "لبیک یا حسین" به عزاداری برای سید الشهداء (ع) پرداختند و پرچم های عاشورا و تصاویر شخصیت های سیاسی را برافراشتند. در این هنگام نیروهای امنیتی به سوی دسته های عزاداری گاز اشک آور شلیک کردند که منجر به خفگی شماری از مردان و زنان عزادار شد.
شاهدان عینی تأکید کردند که سرکوب عزاداران حدود دو ساعت به طول انجامید و پس از آن نیروهای امنیتی در ورودی خیابان ها و کوچه های منطقه مستقر شدند.
"محمد المسقطی" رئیس جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین نیز با تأکید بر دستگیری شماری از عزاداران گفت: نیروهای رژیم آل خلیفه، پس از حمله به کاروان های عزاداری، یک جوان را بازداشت کردند.
وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده، این جوان از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
المسقطی خاطرنشان کرد: با وجود حضور خودروی آمبولانس در ورودی روستای "نویدرات"، نیروهای امنیتی از ورود آن به روستا و انتقال این جوان برای مداوا به بیمارستان جلوگیری کردند.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی "عبدالأمیر البلادی" مداح اهل بیت (ع) را در بحرین به طور موقت بازداشت کردند.
نیروهای امنیتی بحرین پس از بازجویی از وی درباره شرکت در مراسم عزاداری بن سلوم و ذکر نام "مهدی سهوان" مداح زندانی در مداحی اش، وی را آزاد کردند.
البلادی گفت که به ذکر نام مداح زندانی "سهوان" در هنگام خواندن یک قصیده حسینی اعتراف کرد ه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها