ارتش سوریه به القلمون نزدیک شد

ارتش سوریه به القلمون نزدیک شد
جمعه 24 آبان 1392 - 17:41

العالم - ارتش سوریه با تصرق شهر الحمیره در منطقه القلمون یه گام دیگر به نبرد نهایی و سرنوشت ساز القلمون نزدیک تر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بسیاری از تحلیلگران میدانی در سوریه می گویند، ارتش به زودی به منطقه کوهستانی و دور از دسترس القلمون حمله می کند که شامل سلسله کوههای غربی از شمال در السلمیه استان حماه تا منطقه الدریج در جنوب حمص امتداد یافته است.

بسیاری از تروریست‌های مسلح پس از شکست در عرصه های مختلف در برابر ارتش سوریه در القلمون و مرزهای آن با لبنان مستقر شده اند. به دلایلی که ذکر شد و این اهمیت راهبردی که القلمون حائل بر مسیر بین المللی شهر دمشق و استان حمص، حماة، حلب، ادلب، طرطوس و لاذقیه به شمار می‌رود، سیطره ارتش بر نقاط حساس القلمون بسیار حائز اهمیت دارد و از این رو گفته می شود که ارتش سوریه به زودی در نبردی مهم همانند "القصیر" القلمون را تصرف خواهد کرد.

از این رو ارتش با تسلط بر الحمیره یک گام دیگر به القلمون نزدیک شد. همچنین ارتش سوریه تل حاصل در حومه حلب را به تصرف خود درآورد و انبار سلاح در شهر مهین در حومه حمص را پس گرفت.

پایگاه اینترنتی شام پرس همچنین از تلفات شدید گروههای مسلح در حلب، حمص، دمشق و حماه خبر داد. در حلب و حومه آن، ارتش سوریه شمار زیادی از افراد مسلح را به هلاکت رساند و سلاح و مهماتشان را نابود کرد.

همچنین ارتش شماری از افراد مسلح را در مناطق قدیمی شهر حلب و روستاهای حومه آن به هلاکت رساند و چندین دستگاه از خودروهای افراد مسلح را در مناطق جنوبی حلب منهدم کرد.

ارتش همچنین تلاش تروریست ها برای نفوذ به ساختمان دادگستری حلب را ناکام گذاشت و آنها را به هلاکت رساند و در قنیطره و شمال مضعیمه الشام در "ریف دمشق" و حومه شمالی حما بین نظامیان و تروریست های مسلح درگیری هایی رخ داد.

ارتش سوریه توانست فرمانده یک گروه مسلح را که به پست بازرسی الزعلانه نزدیک پادگان وادی الضیف در ادلب حمله کرده بودند به هلاکت برساند.

ارتش همچنین تجمع افراد مسلح در شرق شهر معره النعمان در استان ادلب را هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها