صهیونیست ها برای مقابله با ایران به هر دری می زنند

صهیونیست ها برای مقابله با ایران به هر دری می زنند
جمعه 24 آبان 1392 - 20:28

العالم - وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، مخالفت نتانیاهو با طرح 24 هزار واحدی ساخت و ساز در کرانه باختری را سیاستی هوشمندانه و هماهنگ برای مقابله با توافق هسته ای ایران و غرب می داند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تلاش رژیم صهیونیستی برای مقابله با گفتگوهای هسته ای ایران و غرب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی با طرح ساخت و ساز 24 هزار واحدی در کرانه باختری مخالفت کند و برای جلوگیری از واکنش های بین المللی دستور توقف پروژه را داد.

روزنامه هاآرتص نوشت: بنیامین نتانیاهو در دیدار با اوری آریل، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی درباره پروژه 24 هزار واحدی شهرک سازی در کرانه باختری گفت: در حالی که تلاش می کنیم جامعه بین المللی را برای توافق بهتری با ایران متقاعد کنیم، این پروژه باعث تقابل غیر ضروری ما با جامعه جهانی می شود.

یووال اشتاینز، وزیر امور راهبردی کابینه صهیونیستی و از افراد نزدیک به نتانیاهو، خواستار ادامه شهرکسازی به صورت هوشمندانه و هماهنگ شد.

وی گفت: در دوره حساس کنونی مسئولان در تصمیم گیری ها باید با نتانیاهو هماهنگ باشند، زیرا ما در تلاش هستیم تا آمریکایی ها، اروپایی ها و روس ها را متقاعد کنیم توافقنامه فعلی با ایران را اصلاح کنند.

یاکوف بیری، وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی نیز به رادیو این رژیم در واکنش به این رویدادها گفت: ما در روزهای بسیار حساسی هستیم و اقدام اخیر وزیر مسکن علاوه بر "مذاکرات صلح"، تلاش های نخست وزیر درباره برنامه هسته ای ایران را با مشکل مواجه می کند.

اگرچه صهیونیست ها طرح 24 هزار واحد مسکونی را به ظاهر متوقف کردند، اما فلسطینی ها نیز واکنشی در خور توجه ای نشان دادند.

تیم مذاکره کننده تشکیلات خودگردان برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی یا جلوگیری از واکنش مردمی، این بار پا را از تهدید به توقف مذاکرات فراتر نهاد و استعفا داد.

محمد اشتیه، عضو تیم مذاکره کننده فلسطینی با رژیم صهیونیستی در این باره گفت: استعفای مکتوبی را به دلیل افزایش شهرکسازی ها و نبود تمایل برای دستیابی به نتیجه در مذاکرات به محمود عباس ارائه کردیم که رئیس تشکیلات هنوز این استعفا را نپذیرفته است.

پربیننده ترین خبرها