اعتراض مصري ها به انتقال مرسي به انفرادي

اعتراض مصري ها به انتقال مرسي به انفرادي
جمعه 24 آبان 1392 - 20:50

العالم - صدها تن از طرفداران اخوان المسلمين عصر روز جمعه در اعتراض به انتقال محمد مرسي رئيس جمهوري بركنار شده اين كشور به زندان انفرادي ، تجمع اعتراض آميز برپا كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه ا لعالم طرفداران مرسي در مقابل كاخ رياست جمهوري مصر در شرق پايتخت تجمع كرده و باخواستار پايان يافتن آنچه كه آنان كودتاي نظامي خواندند و همچنين بازگشت محمد مرسي به قدرت شدند.

در همين حال در درگيري روز جمعه ميان مردم منطقه السيوف در استان اسكندريه شمال پايتخت مصر و اعضاي اخوان المسلمين يك نفر كشته و تعدادي زخمي شدند.

منابع خبري و مطبوعاتي در مصر امروز ( جمعه ) به نقل از احمد حلمي، معاون اول وزير كشور نوشتند زندانبانان مرسي را كه به اتهام صدور دستور كشتار معترضان در حوادث مقابل كاخ رياست‌جمهوري(كاخ اتحاديه) در بازداشت به سر مي‌برد، به سلول انفرادي در زندان برج العرب منتقل كرده‌اند.

ائتلاف حمايت از مشروعيت كه نام گروه هاي هوادار محمد مرسي است در واكنش به اين خبر اعلام كرد انتقال مرسي به حبس انفرادي به دليل بيانيه اي است كه به تازگي از زندان به بيرون فرستاد.

در همين حال يك منبع امنيتي انتقال مرسي به زندان انفرادي را تلاش براي حفظ جان او دانست و افزود: «درگيري ها و مشاجره هاي احتمالي در بازداشتگاه و ادامه حضور مرسي در كنار ديگر افراد، مي توانست تهديدي براي جان مرسي باشد، در نتيجه انتقال او به انفرادي مي تواند اين خطر را از او دور كند.»

همزمان اسامه، فرزند مرسي اعلام كرد هيچيك از اعضاي خانواده از محل بازداشت پدرش آگاه نيستند.

به گزارش پايگاه خبري المختصر، اسامه گفت: «محافظان مرسي به مادرم اجازه ندادند روز پنجشنبه با پدرم ديدار كند، به نظر مي رسد چنين تصميمي به بيانيه اخير پدرم مرتبط است».

مرسي در نامه اخير خود كه به بيرون زندان راه يافت، بار ديگر با آنچه كه كودتاي نظامي خواند، مخالفت كرد و خود را رئيس جمهور قانوني مصر دانست.

از سوي ديگر، در پي تظاهرات اخوان المسلمين در اعتراض به كودتاي نظامي در چند دانشگاه و مدارس مصر در روز پنجشنبه، «ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت» از طرفداران خود خواست روز گذشته در تظاهراتي تحت عنوان «نه به عدالت انتقام جويانه» به خيابان ها آمده و خواهان پاكسازي سيستم قضايي از عناصر فاسد شوند.

اين ائتلاف در بيانيه اي اعلام كرد هرگز اقدامات سيستم قضايي مصر درباره وقوع كودتا و مسير آن را ناديده نخواهد گرفت و محاكمه محمد مرسي يك نمايش خنده دار قضايي است. اين در حالي است كه دادگاه مصر روز چهارشنبه 12 دانشجو را به اتهام يورش به ساختمان مشيخه الازهر در ماه گذشته به 17 سال زندان محكوم كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها