ارتش سوریه یک شهر راهبردی دیگر را پاکسازی کرد

ارتش سوریه یک شهر راهبردی دیگر را پاکسازی کرد
جمعه 24 آبان 1392 - 22:21

العالم - ارتش سوریه شهر راهبردی "مهین" در حومه دمشق را پاکسازی کرد و مجددا کنترل انبار تسلیحات ارتش را در دست گرفت.

"حسام زیدان" خبرنگار العالم در سوریه گزارش کرد: ارتش، علاوه بر بازپس گیری شهرک "مهین" در حومه دمشق و زاغه های اسلحه واقع در آن از تروریست ها، روستای "الدویر" و برخی از مناطق "الرستن" را از وجود گروه های مسلح در پاکسازی کرد. همچنین ارتش سوریه، کنترل بخش بزرگی از شهرک "قاره" از بزرگترین شهرک های منطقه "القلمون" را به دست گرفت.

ارتش سوریه پس از به دست گرفتن کنترل کامل منطقه "مهین" در شرق حمص، به عملیات نظامی خود ادامه می دهد. شهرک "مهین" به علت قرار گرفتن در چند راهی مناطق مختلف اطراف "القلمون" در حومه شمالی دمشق و امتداد جغرافیایی منطقه "تدمر" به طرف "السخنه" تا مناطق بیابانی واقع در مرز آن کشور با اردن، از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

پس از کارخانه های سلاح و مهمات "السفیره" مهم ترین زاغه های سلاح ارتش سوریه در این شهرک قرار دارد و گروههای مسلح از مدتی پیش تلاش می کردند تا کنترل این زاغه ها را در اختیار بگیرند؛ به ویژه اینکه این گروه های مسلح پس از شکست خوردن از ارتش سوریه در منطقه "القلمون"، راه ارتباطی و پشتیبانی خود را از شرق حمص از دست داده اند.

ارتش سوریه، با محاصره گروههای مسلح در شهرک "مهین" از چند محور، راه ورود و خروج را بر آنها بسته و گروههایی را که در داخل شهرک و انبارهای اطراف آن پناه گرفته بودند مورد هدف قرار داد. پس از آن، صبح امروز، با آغاز عملیات پاکسازی، کنترل این منطقه را به طور کامل به دست گرفت.

ارتش به طور همزمان، در شهرک های "قاره" و "الحمیره" اقدام به عملیات نظامی با هدف جلوگیری از فرار و عقب نشینی گروههای مسلح از "مهین" به سوی منطقه "القلمون" کرد.

شهرک "مهین" از نظر استراتژیک از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا مناطق واقع در "السخنه"،"تدمر" و کوههای شرق این شهر را تا مرز با اردن از طریق مناطق بیابانی سوریه به یکدیگر وصل می کند. همچنین به عنوان نقطه اتصال میان شرق حمص به طرف مناطق "القلمون" در محور "قارا یبرد"، "جیرود"، "الناصریه" و "النبک" و محور دیگر در شرق تا منطقه "رنکوص"، تپه های "الزبدانی" و منطقه عرسال لبنان، به شمار می آید.

ارتش با کنترل این مناطق، راه امدادرسانی به مسلحین قطع کرد و راه جدیدی برای ارتباط با شرق حمص و حومه جنوبی و شرقی این شهر گشود.همچنین برای جنگ القلمون، با جدا سازی مناطق از یکدیگر به ویژه از حمص تا غوطه شرقی زمینه سازی کرده است.

پربیننده ترین خبرها