اعتراض گسترده در جهان به خشونت آل سعود علیه مهاجران

اعتراض گسترده در جهان به خشونت آل سعود علیه مهاجران
جمعه 24 آبان 1392 - 22:32

العالم - در اعتراض علیه موج سرکوب کارگران مهاجر خارجی در عربستان، امروز (جمعه) اتیوپیایی های مقیم سوئد،آمریکا، نروژ و آلمان در برابر سفارت سعودی در این کشورها تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هفته گذشته حمله پلیس عربستان سعودی به محل اقامت کارگران خارجی 3 کشته، ۷۰ زخمی و بیش از ۵۶۰ بازداشتی به همراه داشت. 3 نفر از کشته شدگان اتیوپیایی هستند. به این ترتیب روز جمعه در اعتراض به کشته شدن کارگران اتیوپیایی، تظاهراتی در اتیوپی برگزار شد.

پلیس اتیوپی با توسل به زور صدها معترض را بازداشت کرد. معترضان قصد داشتند خود را به مقابل سفارت عربستان برسانند که واحدهای پلیس با بستن راه‌ها مانع از این اقدام شدند. همچنین درگیری هایی نیز گزارش شد و پلیس معترضانی را که قصد ادامه تظاهرات داشتند، به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد.

سخنگوی دولت اتیوپی با اشاره به اینکه معترضان مجوز برگزاری تظاهرات نداشتند و تظاهراتشان غیر قانونی بود ،  آنان را به تحریک احساسات ضد عربی در میان مردم متهم کرد.

گیتانی پالشا از مسئولان حزب« سیمایاوی» گفت رئیس و معاون این حزب تازه تاسیس در این تظاهرات بازداشت شدند. وی افزود: تظاهرکنندگان از آل سعود خواستند به نقض حقوق شهروندان اتیوپیایی خاتمه دهد. 

سیاست های جدید مهاجرتی و کار در عربستان سعودی که به اخراج شمار زیادی از کارگران خارجی در این کشور منجر شده با مخالفت کارگرن خارجی همراه است.

به گزارش سازمان بین المللی کار، بسیاری از کارگران خارجی در عربستان ضمن دریافت حقوق ناچیز، با خشونت جسمی و روحی و شرایط دشوار کار مواجه اند. 

پربیننده ترین خبرها