تجمع شهروندان اتیوپیایی جلوی سفارت عربستان

تجمع شهروندان اتیوپیایی جلوی سفارت عربستان
چهارشنبه 29 آبان 1392 - 12:18

شماری از شهروندان اتیوپیایی در اعتراض به اخراج هموطنانشان از عربستان جلوی سفارت این کشور در پایتخت انگلیس تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تجمع کنندگان اعتراض خود را به اخراج کارگران اتیوپیایی ابراز داشتند و  ضرب و جرح و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان کشورشان در عربستان را محکوم کردند.
دولت عربستان برنامه اخراج کارگران خارجی را از آغاز امسال در دستور کار خود قرار داده و تاکنون بیش از 900 هزار نفر را اخراج کرده است.
مسئولان سعودی از کارگران خارجی که از کمترین دستمزد و حقوق در این کشور برخودار هستند خواسته اند که به وضعیت کار و اقامت خود مطابق با قانون کار و اقامت عربستان سامان بدهند. با پایان مهلت بازداشت و اخراج گسترده کارگران آغاز شد.
نیروهای امنیتی عربستان چند روز پیش با کارگران اتیوپیایی در ریاض درگیر شده و دو نفر از آنها را کشتند و 68 نفر دیگر را زخمی کردند که با محکومیت وزارت خارجه اتیوپی روبرو شد.
نیروهای عربستان از 15 روز پیش تاکنون بیش از 33 هزار کارگر خارجی را پشت میله های زندان انداخته اند.
شهروندان اتیوپیایی در تجمع خود جلوی سفارت عربستان در لندن در اعتراض به این اقدامات مسئولان سعودی شعار داده و پلاکاردهایی را با خود حمل کردند.
تجمع کنندگان همچنین برای نشان دادن شباهت کارهای مسئولان عربستان با مسئولان رژیم صهیونیستی، پرچم این رژیم را جلوی سفارت سعودی حمل کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها