اخراج 60 هزار کارگر از عربستان در دو هفته

اخراج 60 هزار کارگر از عربستان در دو هفته
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 09:02

العالم - عربستان سعودی در ادامه اخراج گسترده کارگران خارجی در دو هفته اخیر 60 هزار نفر دیگر از آنها را اخراج کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یک منبع رسمی سعودی اعلام کرد: در دوهفته اخیر به بیش از 60 هزار کارگر خارجی دیگر از عربستان اخراج شدند.

همزمان عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی از دستگاههای امنیتی خواست تا قانون را درخصوص کارگران خارجی متخلف در راستای حفاظت از امنیت کشور اجرا کند.

عربستان سعودی از آغاز سال جاری میلادی بیش از 900 هزار نفر از کارگران خارجی را از این کشور اخراج کرده است.

نیروهای رژیم سعودی از دو هفته پیش با پایان مهلت داده شده به کارگران خارجی برای ساماندهی به وضعیت کار و اقامات خودشان در عربستان، بازداشت گسترده آنها را آغاز کرده و در درگیری با گروهی از کارگران دستکم چهار کارگر از جمله دو کارگر اتیوپیایی را کشته و 68 نفر دیگر را زخمی کرده است.

نیروهای سعودی با گشت زنی در مناطق مختلف کشور بویژه شهر ریاض کارگرانی را که از قانون کار و اقامت تخطی کرده اند، بازداشت می کنند.

محمد بن نایف وزیر کشور سعودی در جریان نشست خود با مراجع امنیتی مجری قانون اقامت و کار به نقل از شاه سعودی، برضرورت تداوم این اقدامات در راستای حفاظت از امنیت کشور تاکید کرد.

به گفته وزیر کشور سعودی، ملک عبدالله همچنین از تلاش های نیروهای امنیتی و مراجع دولتی دیگر برای اجرای قانون کار و اقامت در حق کارگران متخلف و نتایج و دستاوردهای مثبت و محسوس آن تقدیر کرد.

این منبع رسمی همچنین از نگهداری شمار دیگری از کارگران برای رسیدگی به وضعیت آنها واخراجشان از عربستان تاکید کرد.

9 میلیون کارگر خارجی در عربستان در شرایط دشوار و با کمترین دستمزد و حقوق شهروندی زندگی می کنند.

پربیننده ترین خبرها