واکنش اخوان المسلمین مصر به اظهارات متفاوت جان کری

واکنش اخوان المسلمین مصر به اظهارات متفاوت جان کری
شنبه 2 آذر 1392 - 14:53

دبیرکل اخوان المسلمین مصر در واکنش به تغییر مواضع وزیر خارجه آمریکا در خصوص این گروه، از معاونان جان کری خواست برای وی شرح دهند که این گروه چگونه به قدرت رسیده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه اخوان المسلمین مصر از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مصر درباره سرقت انقلاب مصر از سوی این گروه، ابراز تعجب کرد.
"محمود حسین" دبیرکل گروه اخوان المسلمین در سخنانی مطبوعاتی گفت: خبرگزاری ها اظهارات عجیبی از جان کری وزیر خارجه آمریکا نقل کردند؛ وی مدعی شده که گروه اخوان المسلمین انقلاب 25 ژانویه را به سرقت برده است.
وی افزود: "اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا نادیده گرفتن حقایق و رویدادهایی است که نه فقط اخوان المسلمین بلکه مخالفان این گروه نیز آنها را قبول دارند."

محمود حسین از جان کری خواست که از دستیارانش بخواهد برایش تشریح کنند که گروه اخوان المسلمین از طریق یک انتخابات سالم با نظارات شورای نظامی وارد مجلس و نهاد ریاست جمهوری شد، که یکی از ناظران این انتخابات جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا بود و ملت مصر در این انتخابات برای اولین بار در تاریخ معاصر خود به طرز گسترده شرکت کردند که با ستایش ناظران داخلی و خارجی روبرو شد.
دبیرکل  گروه اخوان المسلمین گفت: بهتر بود که دولت آمریکا مواضع اشتباه خودش را اصلاح می کرد و به آنچه درباره حمایت از دموکراسی و آزادی اعلام می کند، پایبند می بود. اما آمریکایی ها در این کشور بزرگترین حامی دیکتاتوری و سرکوب آزادی ها هستند.

محمود حسین با اشاره به اقدام ارتش مصر در عزل محمد مرسی رئیس جمهور در سوم ژوئیه گذشته، دولت آمریکا را متهم کرد که "در کودتای نظامی در مصر مشارکت و از آن حمایت کرده است".
جان کری روز چهارشنبه گروه اخوان المسلمین را به سرقت انقلاب در مصر متهم کرد و گفت: جوانان میدان التحریر از هیچ گونه انگیزه دینی یا ایدئولوژیکی برخوردار نیستند. آنها می خواستند تحصیل و کار کنند و آینده داشته باشند نه آنکه حکومت فاسدی داشته باشند که آنها را همه این ارزش ها محروم کند.
کری افزود: آنها راهشان را از طریق توئیتر و فیسبوک پیدا کردند و با هم صحبت کردند؛ اینها چیزهایی بود که این انقلاب را به پیش راند. اما این انقلاب توسط تنها نهاد سازمان یافته در این کشور یعنی حکومت اخوان به سرقت برده شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها