تظاهرات یمنی ها در مخالفت با ساخت زندان آمریکایی

تظاهرات یمنی ها در مخالفت با ساخت زندان آمریکایی
شنبه 2 آذر 1392 - 22:27

یمن (العالم) ـ مردم استان صعده در یمن با وجود مشکلاتی که به دلیل محاصره مستمر دارند، با شرکت در یک تظاهرات بزرگ ساخت زندانی امریکایی در جزیره "سوقطره" یمن را محکوم کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، "محمد عبدالکریم" عضو ارشد جنبش انصارالله گفت: ساخت زندان های آمریکایی هشداری برای اجرای طرح های جنایتکارانه تفنگداران امریکا در یمن است.
در همین حال خبرنگار العالم در یمن گزارش داد که تکفیری ها با منفجر کردن مین های زمینی که نگهبانان صلیب سرخ و نیروهای ارتشی را در ورودی شهر دماج هدف قرار دادند، آتش بس با حوثی ها را نقض کردند.
کمیته میانجیگری ریاست جمهوری که در استان صعده یمن در تلاش است بندهای تفاهم نامه های امضا شده میان تکفیری ها و حوثی ها برای آتش بس و اعزام نیروهای ارتش به مناطق درگیری را اجرا کند؛ بعد از ورود به دماج با مین هایی که تکفیری ها اطراف مدرسه الفتح که از آن به عنوان پایگاه استفاده می کنند؛ روبرو شدند.
بر اثر انفجار مین چند سرباز از ناحیه ساق پا مجروح شدند و همانند دفعات قبل اعضای کمیته از سوی تکفیری ها طرد شدند.
علی القحوم تحلیل گر مسائل سیاسی یمن به خبرنگار ما گفت: تکفیری ها خواهان تشدید درگیری هستند و علاوه بر نپذیرفتن توافقنامه با کمیته میانجیگری ریاست جمهوری هم همکاری نمی کنند.
از سوی دیگر گروه انصار الله ضمن استقبال همیشگی از میانجیگری و توقف کشتار و درگیری، محاصره دماج را تکذیب کردند و  ورود مکرر صلیب سرخ به این شهر و کاروان کمک های غذایی که تکفیری ها از ورود آن جلوگیری کردند، را دلیل محاصره نبودن شهر برشمردند.
عبدالله حسن از دانشگاهیان یمنی به خبرنگار العالم گفت: صلیب سرخ تقریبا هر هفته یکی دو بار به منطقه دماج می رود و برای مردم غذا و دارو برده و زخمی هایشان را برای مداوا با خود می آورد و این اتفاق بارها تکرار شده است.
وی افزود: ساکنان این منطقه از کمک های انسانی بهره مند هستند و برایشان غذا ارسال می شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها