لاوروف: توافق ایران و 1+5 به این معنا است

لاوروف: توافق ایران و 1+5 به این معنا است
يکشنبه 3 آذر 1392 - 08:34

وزیر خارجه روسیه با تشریح توافق ایران و گروه 1+5 در ژنو تأکید کرد، هدف نهائی در سند امروز ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "سرگئی لاوروف" صبح امروز (یکشنبه) پس از توافق ایران و 1+5 در ژنو به خبرنگاران گفت: این توافق به این معنا است که ما با ضرورت به رسمیت شناختن حق ایران در داشتن برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز و از جمله آنها حق غنی سازی موافقیم.
وی افزود: همچنین باید در نظر داشت که همه سئوالهای مطرح شده در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بسته خواهد شد، و این برنامه تحت نظارت شدید آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار خواهد گرفت .. این هدف نهائی است که در سند امروز ثبت شد.
لاوروف خاطرنشان کرد: اکنون فرار از واقعیتهایی که آژانس بین المللی انرژی اتمی درج می‌کند بسیار دشوار است و ما اطمینان داریم که ایران با شفافیت با آژانس همکاری می‌کند.
لاوروف اظهار داشت: مذاکرات دشوار و طولانی درباره موضوع هسته ای ایران خاتمه یافت و توافق حاصل شد .. با انتخاب رئیس جمهور جدید ایران احساس کردیم که اعلام تمایل برای حل این مشکل کاملا جدی است؛ این امر در مواضع مطرح شده در مذاکرات از سوی دوستان ایرانی از دو هفته قبل و نخستین دیدار در ژنو طی روزهای گذشته در این دور از مذاکرات و مرحله نهایی، و هنگام رسیدن وزرای خارجه 6 کشور به ژنو مشخص شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها