دیکتاتور، برای نجات یمن وارد میدان می شود

دیکتاتور، برای نجات یمن وارد میدان می شود
سه شنبه 5 آذر 1392 - 10:46

مشاور رسانه ای "علی عبدالله صالح" دیکتاتور پیشین یمن از احتمال نامزدی وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد عبدالله الصوفی" مشاور رسانه ای علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق و عضو حزب "کنگره مردمی یمن" گفت: طرح شورای همکاری خلیج فارس ماده ای برای ممنوعیت نامزدی علی عبدالله صالح در انتخابات آتی ریاست جمهوری آتی ندارد؛ این طرح علی عبدالله صالح را به واگذاری قدرت ملزم کرد، اما او را از فعالیت سیاسی منع نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری یمن فوریه 2014 برگزار خواهد شد.

الصوفی در مصاحبه تلفنی با روزنامه القدس العربی چاپ لندن گفت: قطر و دیگر حامیان کناره گیری علی عبدالله صالح از قدرت باید برای بازگشت وی به عرصه سیاسی تلاش کنند تا او یمن را از این وضعیت وخیم نجات بدهد و فصل جدید همکاری عربی – عربی را آغاز کند و به همکاری عربی – اسرائیلی پایان دهد.

مشاور رسانه ای علی عبدالله صالح با تأکید بر اینکه بازگشت صالح به قدرت مغایرتی با طرح شورای همکاری خلیج فارس ندارد، گفت: یمن به علی عبدالله صالح نیاز دارد پس چرا وی به قدرت بازنگردد؟ طرح شورای همکاری به صورت موقت علی عبدالله صالح را از عرصه سیاسی خارج کرد و صالح از حقوقی یکسان همانند دیگر شهروندان یمنی برخوردار است.

احمد عبدالله الصوفی مدعی شد اگر علی عبدالله صالح در انتخابات شرکت کند، میلیون ها رأی به دست می آورد.

یمن در حالی انتخابات ریاست جمهوری درفوریه 2014 را برگزار خواهد کرد که بسیاری معتقدند هنوز این کشور به اهداف تعیین شده برای دوران انتقالی نرسیده است. "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل متحد به یمن اخیرا گفته است: الزامی برای پایان یافتن مرحل انتقالی تا فوریه 2014 وجود ندارد، بلکه پایان مرحله انتقالی مستلزم اجرائی شدن برنامه های مربوط به این مرحله است، حتی اگر اجرای این برنامه ها بیشتر از فوریه 2014 به طول بکشد.

الصوفی گفت:اظهارات جمال بن عمر مغایر با طرح شورای همکاری خلیج فارس است.

علی عبدالله صالح از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۱ رئیس جمهور یمن بود. وی در سال 2011 انقلاب مردمی یمن را به شدت سرکوب کرد. صالح در حمله خمپاره ای روز سوم ژوئن ۲۰۱۱ میلادی، به مسجد مجتمع ریاست جمهوری به شدت مجروح و دچار سوختگی شد و برای درمان به ریاض منتقل شد. وی سپس طبق طرح شورای همکاری خلیج فارس در ژانویه ۲۰۱۲ مصونیت قضایی دریافت کرد و قدرت را به معاونش "عبدربه منصور هادی" واگذار کرد و از کشور خارج شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها