عربستان و اسرائیل، بزرگترین بازندگان توافق ژنو

عربستان و اسرائیل، بزرگترین بازندگان توافق ژنو
سه شنبه 5 آذر 1392 - 12:22

روزنامه تایمز چاپ لندن با انتشار تحلیلی، سران عربستان سعودی و رژیم اسرائیل را بزرگترین بازندگان آشکار توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تایمز در این تحلیل به قلم "راجر بویز" نوشت: امضای این توافق میان قدرت های بزرگ با ایران، وابستگی این دو رژیم به امریکا و ناپایداری حمایت واشنگتن از ریاض و تل آویو را به آنها یادآوری کرد.
راجر در ادامه نوشت: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل بر این باور است که توافق درباره برنامه هسته ای ایران، امکان هر گونه حمله نظامی به ایران را از وی سلب کرده است.
بویز به نقل از "فراس ابوعلی" تحلیلگر سیاسی می نویسد که به دنبال امضای این توافق هسته ای، امریکا به ایران اجازه عرض اندام در منطقه داده است و این به زیان عربستان است، از این رو عربستان در موقعیت کنونی، مقادیر بیشتری سلاح به ویژه موشک های ضدتانک و ضد هواپیما از طریق اردن برای گروه های مسلح در سوریه خواهد فرستاد.
ابو علی می افزاید: به دنبال این توافق و در آستانه نشست ژنو 2، درگیری ها در سوریه شدت خواهد یافت و دود آن بیش از همه به چشم ملت سوریه خواهد رفت.
بویز در پایان می نویسد: بسیاری، به جز اسرائیل و عربستان، ممکن است اوباما را برنده این توافق بدانند، اما موفقیت ها همیشگی نیست و گرد کهنگی بر آن خواهد نشست.

پربیننده ترین خبرها