نظر جمعیت وفاق درباره دعوت ایران به همایش منامه

نظر جمعیت وفاق درباره دعوت ایران به همایش منامه
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 11:19

منامه (العالم) - عضو دبیرخانه جمعیت وفاق بحرین گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در همایش " گفت و گوی منامه" که قرار است اواسط ماه آتی برگزار شود ضروری است، و موجب خواهد شد تا نتایج مثبتی به نفع ثبات بحرین و منطقه خلیج فارس به دست آید.

"مجید میلاد" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مذاکرات منامه سالیانه و معمولا در ماه دسامبر در بحرین تشکیل می شود که در ابتدا امنیت خلیج فارس نام داشت اما پس از مدتی به گفت وگوی منامه تغییر نام داد و وزارت خارجه بحرین که مسئول این امر است با همکاری مرکز بین المللی پژوهش های راهبردی" IISS  " آن را برگزار می کند.
وی افزود: همایش منامه با حضور دهها مقام رسمی در سطح وزرای خارجه، سیاستمداران، نظامیان و اقتصاددانان برگزار می شود و در این مذاکرات در باره چالش های امنیتی منطقه و مسایل مهم اقتصادی تبادل نظر می شود همچنین از زمان تشکیل آن در نه سال گذشته همواره به بررسی مساله انرژی هسته ای ایران نیز پرداخته است.
عضو دبیرخانه جمعیت وفاق، اقدام وزیر خارجه بحرین مبنی بر دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این مذاکرات را موضوعی عادی دانست زیرا بحرین باور دارد که ایران یکی از شرکا و عضو بسیار مهمی برای برقراری ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس است و در درجه دوم توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 ؛ ایجاب می کند جمهوری اسلامی به عنوان یک عضو در ترسیم امنیت منطقه خلیج فارس ایفای نقش کند.
مجید میلاد خاطرنشان کرد: مساله بحرین و اعتراضات موجود در کشور، در دوره های قبل به صورت پررنگ مطرح شد و سطوح مختلف وزرای خارجه کشورهای بزرگ به تبادل دیدگاه درباره آن پرداختند .
وی افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در نهمین همایش منامه، با محقق کردن خواسته های مردم بحرین مبنی بر ایجاد تغییرات دیپلماتیک مناسب ، نتایج مثبتی برای ثبات کشور و امنیت آن به همراه خواهد داشت.
گفتنی است "خالد بن احمد آل خلیفه " وزیرخارجه بحرین دیروز (سه شنبه 5آذرماه) از محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان برای حضور در همایش مذاکرات منامه دعوت کرد .
وزیر خارجه بحرین پس از نشست سوم وزرای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و انجمن جنوب شرق آسیا، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: بحرین از جمله اولین کشورهای منطقه بود که از امضای توافق اولیه کشورهای غربی با ایران درباره برنامه هسته ای استقبال کرد .
قرار است همایش منامه در شانزدهم دسامبر برگزار شود.
AM - 26 - 22:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها