بازار سیاه خرید و فروش کارگر خارجی در عربستان !

بازار سیاه خرید و فروش کارگر خارجی در عربستان !
شنبه 9 آذر 1392 - 21:58

اطلاعیه خرید و فروش کارگران خارجی مقیم عربستان اخیرا در سایت های ارتباط اجتماعی این کشور رواج پیدا کرده است !!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عربستانی "عکاظ" امروز (شنبه) نوشت: اخیرا اطلاعیه هایی در اینترنت منتشر می شود که حاوی مطالبی درباره خرید و فروش کارگران خارجی مقیم عربستان به قیمت 20 هزار ریال ( بیش از 5 هزار دلار) تا 25 هزار ریال ( بیش از 6 هزار و 500 دلار) براساس تابعیت کارگر خارجی است .
حداقل 9 میلیون تبعه خارجی در عربستان به سر می برند که اکثر آنها متصدی شغل هایی با حقوق بسیار پایین هستند. کارهایی که خود عربستانی ها از انجام آن خودداری می کنند.
برخی از مراکز خدماتی در ریاض و جده که کارگران خارجی را خصوصاً کارگران آسیایی برای کار در خانه استخدام می کردند، به دلیل مسائل بسیار سختگیرانه در قانون جدید کار تعطیل شده اند.
کارشناسان معتقدند که بازار سیاه خرید و فروش برده گونه کارگران خارجی در عربستان، ناشی از کاهش شدید تعداد کارگران خارجی است زیرا نظام این کشور از مدتی پیش شروع به اخراج کارگرانی کرده است که نحوه اقامت آنان با قانون جدید کار مطابقت ندارد. به همین دلیل بسیاری از خانواده های عربستانی با مشکل کمبود کارگر خانگی مواجه هستند. 
خبرها از اخراج یک میلیون کارگر خارجی از عربستان حکایت دارد و مسئولان این کشور نیز اعلام می کنند که 900 هزار کارگر خارجی را که اکثر آنها از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند، اخراج کرده اند .
مراکز حقوقی اعلام می کنند : انتشار اطلاعیه های خرید و فروش کارگر خارجی در اینترنت نوعی قاچاق انسان است که طبق قانون جرم محسوب می شود .

پربیننده ترین خبرها