ممانعت بغداد از ورود هواپیماهای خصوصی ترکیه به شمال عراق

ممانعت بغداد از ورود هواپیماهای خصوصی ترکیه به شمال عراق
شنبه 9 آذر 1392 - 22:46

در آستانه برگزاری کنفرانسی درباره انرژی در شهر "اربیل" در کردستان عراق، دولت این کشور از ورود مسئولان ترکیه‌ای با هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ترکیه به آسمان این منطقه برای شرکت در کنفرانس مذکور، جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از میدل ایست آنلاین، "تالار مصطفی" مدیر فرودگاه اربیل در این باره گفت: بغداد از روز جمعه ورود هواپیماهای شرکت های خصوصی را که مبدأ آنها ترکیه است، ممنوع اعلام کرده است.
این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که چهارشنبه گذشته "نچیروان بارزانی" نخست وزیر کابینه موقت منطقه کردستان عراق با سفر به ترکیه و دیدار با اردوغان، بدون اخذ موافقت بغداد، قراردادهایی را در زمینه انرژی امضا کرده بود.
بغداد سال گذشته نیز از فرود هواپیمای حامل وزیر انرژی ترکیه در اربیل ممانعت بعمل آورد، و این هواپیما مجبور به فرود در فرودگاه قیصری ترکیه شد.
قرار بود "تانر ییلدیز" وزیر انرژی ترکیه، دوشنبه هفته جاری برای شرکت در نشستی در باره مباحث نفت و گاز به اربیل در شمال عراق سفر کند.
بغداد با قراردادهای همکاری انرژی ترکیه با منطقه کردستان عراق بدون جلب رضایت دولت مرکزی به شدت مخالفت کرده و این قراردادها را ناقض حق حاکمیت این کشور ارزیابی می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها