جمعیت الوفاق:

بحرینیها از خواسته خود کوتاه نمی آیند

بحرینیها از خواسته خود کوتاه نمی آیند
پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 23:06

دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین تاکید کرد: هر قدر فشارها و مانورهای سیاسی رژیم افزایش یابد، باز هم ملت بحرین دست از خیزش و مطالبات خود بر نمی دارد زیرا هوشیاری سیاسی آنها به شدت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ علی سلمان" دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین در سخنان خود همایشی با عنوان "برای بحرین" گفت: مانورهای سیاسی که در سال های 2001 میلادی و 1973 میلادی و دیگر مقاطع تاریخی از سوی رژیم آل خلیفه انجام شد، دیگر قابلیت تکرار ندارند، زیرا میزان هوشیاری و بیداری سیاسی مردم از رهبران سیاسی گرفته تا زنان خانه دار و شهروندان عادی به شدت افزایش یافته است.
وی افزود: رژیم حاکم و جریان های سیاسی هیچ چاره ای جز ارائه راهکاری ثابت و دموکراتیک محور که از مقبولیت بالای عمومی برخوردار باشد، ندارند.
دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق تاکید کرد: بحران بحرین، هیچ راه برون رفتی جز گفت وگوی ثمربخش ندارد. مخالفان رژیم آل خلیفه، خواهان دستیابی به راه حل هستند و هرگونه ادعا مبنی برتلاش مخالفان برای جلوگیری از شکل گیری راه حل، غیرمنطقی و دروغین است.
"رضا الموسوی" قائم مقام دبیرکل جمعیت دموکراتیک کار بحرین نیز، پاسخ منفی رژیم و طرفداران دولت به طرح مخالفان برای خروج از بحران را تقبیح کرد و گفت: هنوز جوهر طرح احزاب و جمعیت های مخالف رژیم درباره گفت وگوی ملی خشک نشده بود که دولت و جریان های طرفدار دولت، به آن واکنش منفی نشان دادند و راه را به روی هرگونه دستیابی به راه حل بستند. این در حالی است که گزارش دیوان نظارت مالی و اداری از مضاعف شدن بدهی های دولت و رسیدن آن به پنج میلیارد دینار بحرین (برابر 13 میلیارد دلار) حکایت دارد.
"عبدالنبی سلمان" دبیرکل "جمعیت تریبون ترقی خواه" نیز در این اجلاس گفت: وقتی احزاب مخالف نظام از زمینه سازی برای گفت وگو می گویند به دنبال آزادی زنان و کودکان و دانشجویان از زندان هستند که اینها همه پیش از آن که مطالباتی سیاسی باشند، مطالباتی انسانی هستند. برخی از زندانیان معلول و بیمار هستند و برخی دیگر، زنانی هستند که اوضاعی بسیار ناگواری دارند اما در عین حال، رژیم همچنان از پذیرش این خواسته ها سر باز می زند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها