نماینده سوریه تاکید کرد :

تروریسم عربستانی فعال تر از گذشته

تروریسم عربستانی فعال تر از گذشته
جمعه 15 آذر 1392 - 11:13

العالم - نماينده دایم سوریه درسازمان ملل متحد گفت: مداخله دولت یا سازمان اطلاعات عربستان سعودی و گروههای سلفی تکفیری وهابی در سوریه کاملا واضح وآشکار است و 33 رسانه نیز برآن تاکید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار الجعفری عصر پنجشنبه در گفت وگو با برنامه "سخن کوتاه" شبکه روسیه الیوم، خاطرنشان کرد: عربستانی سعودی ، پس از اعلام زمان برگزاری کنفرانس "ژنو 2" و اعلام توافق هسته ای ایران و گروه1+5 فعالیت های اطلاعاتی تروریستی خود را افزایش داده است.

نماينده دایم سوریه درسازمان ملل متحد تاکید کرد: هزاران مزدور سعودی به تازگی و به ویژه از اردن و لبنان به سوریه عزیمت کرده اند که در 10 روز اخیر بیش از 300 نفر از آنان کشته شده اند و برخی تروریستها نیز از کشورهای اردن ،ترکیه ،امریکا ، استرالیا و اروپا به پیکار در سوریه مشغول هستند.

وی افزود: سوریه تا این لحظه 261 نامه به شورای امنیت و کمیته های فرعی مسوول مبارزه با تروریسم ارسال کرده و در شش نامه اسامی صدها تروریست را با تابعیت و درج جزییات دیگر، مشخص کرده و از سازمان ملل خواستار مجازات حامیان تروریسم و تروریستها شده است.

جعفری با تکذیب مخالفت سوریه با حضور عربستان در کنفرانس ژنو 2 ، گفت: عربستان نیازی به مخالفت سوریه برای مشارکت در کنفرانس ژنو ندارد زیرا به تنهایی برای به شکست کشاندن این کنفرانس تلاش می کند، سوریه از کشورهایی که تمایل به شرکت در این کنفرانس دارند، استقبال می کند و کشورهایی که به دنبال  تضعیف کنفرانس ژنو هستند نیز باید مسوولیت آن را در برابر کشورهایی که جدی در صدد برگزاری آن هستند، به عهده بگیرند.

وی هم چنین بر حق سوریه در بازخواست همه کشورهایی که در ریختن خون مردم این کشور، تخریب و آدم ربایی، به تعطیلی کشاندن کارخانه ها و انتقال آن به ترکیه، سرقت نفت و گاز سوریه و صادرات آن به اتحادیه اروپا توسط گروه هایی که درلیست تروریستهای سازمان ملل قرار دارند و گرفتن ضرر و زیان از آنان تاکید کرد. 

این دیپلمات سوری درباره ربودن راهبه ها از کلیسای "مار تقلا" در  معلولا گفت: تروریستها نمی توانند بدون حمایت و پشتیبانی دستگاههای اطلاعاتی غرب دست به چنین اقدامی بزنند.

وی افزود: به تازگی از وجود یک زن تروریست سعودی که قصد عزیمت به سوریه دارد ،آگاه شدیم ومتاسفانه همه توضیحات عربستان  تاییدی برعزیمت وی به سوریه برای کشتن سوریهاست، اما چگونه است که وی بر خلاف قوانین عربستان، بدون همراه داشتن یکی از محارم خود مجاز به سفر شده است؟چگونه  یک زن سعودی بدون همراهی یکی از محارم خود اجازه یافته عربستان را ترک کند؟

جعفری گفت: متاسفانه برخی اندیشه های کودکانه جاهلی، عربها را به دوره قبل از اسلام باز گردانده و به عقب برده است .

پربیننده ترین خبرها