داعش حمله به مرکز تجاری در کرکوک را برعهده گرفت

داعش حمله به مرکز تجاری در کرکوک را برعهده گرفت
جمعه 15 آذر 1392 - 15:01

العالم- گروه تروریستی القاعده با انتشار بیانیه ای مسوولیت حمله عناصر مسلح عضو این گروه به مقر امنیتی و یک مرکز تجاری در کرکوک در شمال عراق را به عهده گرفت.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه خبری العالم، گروه القاعده در بیانیه ای که روز گذشته (پنجشنبه) صادر کرد، مسوولیت حمله عناصر مسلح که برخی دارای کمربندهای انفجاری بودند، به مقر امنیتی و یک مرکز تجاری در شهر کرکوک در شمال عراق را به عهده گرفت، در این حمله 16 نفر کشته شدند.

پایگاه میدل ایست آنلاین به بخشی از بیانیه گروه دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) که برخی پایگاه های اینترنتی مانند پایگاه "حنین" آن را منتشر کردند، اشاره کرد که در آن آمده است، برای انجام غزوه ای به دار الکافرین با حمله به مقر مرکز اطلاعات کرکوک زمینه سازی شد.

عملیات تروریستی با حمله یه کامیون بمبگذاری شده از سوی یکی از عناصر اغاز شد تا راه را به روی دیگر عناصر مسلح باز کند، از این رو پس از آن سه تن از عناصر مسلح از خودروهای خود پیاده شدند و به سمت این مرکز یورش بردند.

به گفته منابع امنیتی، حمله با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده حدود ساعت 13:30 به وقت محلی در نزدیکی "جواهر مول" مرکز تجاری چسبیده به مقر دستگاه اطلاعاتی پلیس آغاز شد و پس از آن تیراندازی میان عناصر مسلح و نیروهای امنیتی صورت گرفت.

بنا به گفته مسوولان امنیتی، پس از آن عناصر مسلح که برخی از آنها کمربندهای انفجاری به همراه داشتند به مرکز تجاری متشکل از 5 طبقه حمله کردند و تعدادی از غیرنظامیان را گروگان گرفتند سپس به پشت بام رفته و به سمت نیروهای پلیس که در تعقیب آنها بودند، تیراندازی کردند.

نیروهای امنیتی موفق شدند 11 گروگان در "جواهرمول" را آزاد کنند این مرکز پس از اقدام انتحاری یکی از عناصرمسلح در منفجر کردن خود قبل از پایان عملیات امنیتی در نیمه شب، به کلی آتش گرفت.

جواهر مول یک مرکز تجاری بزرگ حاوی بیش از 100 فروشگاه در محله ای واقع است که اغلب ساکنان آن ترکمن هستند.

صباح محمد امین مدیر کل اداره بهداشت و سلامت کرکوک گفت که براثر انفجار خودروی بمبگذاری شده و درگیریها در مقابل مرکز تجاری جواهر مول در مرکز شهر، 11 نفر کشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در این حمله که برای چندین ساعت ادامه داشت، 5 تن از عناصر مسلح کشته شدند.

شهر کرکوک به سبب چنددستگی ها میان کردهای خواهان ضمیمه کردن آن به منطقه خودمختار کردستان با دولت بغداد و دیگر گروههای موجود درشهر که با این طرح مخالفند، منطقه ای مناسب برای عناصر مسلح به شمار می آید.

خشونتها در بغداد که از زمان حمله امریکا به این کشور از 10 سال پیش تاکنون ادامه دارد، امسال با کشته شدن بیش از 2 هزار و 200 نفر به شدت افزایش یافته است.

به گفته دو منبع مطلع در وزارت کشور عراق، روز گذشته برخی اشخاص در حملات پراکنده در موصل در شمال بغداد کشته شدند همچنین یک نفر در تیراندازی در بغداد به قتل رسید در حالی که نیروهای امنیتی جسد دو نفر از نیروهای شورای بیداری را پیدا کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها