70 کشته در عملیات ارتش سوریه در فرودگاه کویرس

جمعه 15 آذر 1392 - 22:56

ارتش سوریه در عملیاتی بی نظیر ضد گروه های مسلح در اطراف فرودگاه کویرس در حلب، 70 تن از عناصر مسلح را به هلاکت رساند.

به گزارش "حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در سوریه، ارتش سوریه، عملیاتی که از مناطق مختلف ریف دمشق آغاز کرده بود را ادامه داد و مهم ترین عملیات را در کوه های القلمون در نزدیکی مرزهای لبنان به ثمر رساند و به عناصر مسلح مستقر در شرق منطقه النبک که در مجاورت القلمون واقع شده است، حمله ور شد.

بر پایه این گزارش، مهم ترین هدف این عملیات، قطع راه های ارتباطی میان یبرود و النبک بود که انبار اصلی مهمات عناصر مسلح در این منطقه به شمار می رود. عناصر مسلح از جاده های خاکی و فرعی این دو شهر، نیرو و مهمات منتقل می کنند و به گروه های محاصره شده در مناطق شرقی و جنوبی النبک امدادرسانی می کنند.

خبرنگار شبکه العالم خاطر نشان کرد که عناصر مسلح سعی می کنند از شهر النبک به سمت صحرا و الناصره و الجیرود در ریف دمشق بگریزند اما ارتش سوریه به پیگرد آنها در عمق الغوطه الشرقیه و محور کشتزارهای العباده و دیر سلمان، البحاریه، النشابیه، جسرین و روستاهای المرج و همچنین به سمت دوما و حرستا که مهم ترین پناهگاه عناصر مسلح در ریف دمشق است، ادامه می دهد.

در این گزارش تاکید شده است که ارتش سوریه عناصر مسلح را در منطقه حی الحافظ در نزدیکی برزه هدف قرار داد و همه عناصر این گروه ها را به هلاکت رسانده یا زخمی کرد.

در حمص نیز، ارتش سوریه عناصر مسلح را در حندرات و الجدیده هدف قرار داد و در عملیاتی بی نظیر در اطراف فرودگاه کویرس در حومه حلب، دستکم 70 تن از عناصر مسلح را به هلاکت رساند که از میان آنان، تک تیراندازی معروف به سیف الله از گردان جند الحق شناسایی شد.

گزارشگر شبکه العالم، همچنین تاکید کرد که ارتش سوریه، تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به بیمارستان کانادایی در جنوب را نیز خنثی کرد و دو خودروی آنان را که حامل سلاح و مهمات و نیروی جنگی بودند، منهدم کرد.

6-14:40
26

 

پربیننده ترین خبرها