وضعیت خيابانهاي بحرين همزمان با اجلاس منامه

وضعیت خيابانهاي بحرين همزمان با اجلاس منامه
يکشنبه 17 آذر 1392 - 10:04

همزمان با برگزاري اجلاس بين المللي گفت وگوي منامه درباره امنيت در خاورميانه، خيابانهاي بحرين شاهد آماده باش گسترده نيروهاي دستگاههاي امنيتي بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت شبکه "اللؤلؤه" تأکید کرد، مناطق مسكوني بحرين این روزها شاهد يورش هاي پياپي خودروهاي امنيتي براي جلوگيري از برگزاري هرگونه تظاهرات مسالمت آميز بود، و خودروها و زره پوش ها در ورودي هاي شهرك ها و خيابانها به طور گسترده مستقر شدند.
با اين وجود، دهها تظاهرات مسالمت آميز در مناطق مختلف بحرين برگزار شد. اين اعتراضها به رغم سركوبگري شديد در اين مناطق انجام شد.
به گفته شاهدان، خودروهاي نيروهاي امنيتي برخي از عابران را در روستاها و شهرك هاي شمالي تحت تعقيب قرار دادند و شمار ديگري را به اتهام تصميم براي برگزاري تظاهرات بازداشت و بازجويي كردند.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوريه نيز خواستار برگزاري تظاهرات در مناطق الديه، السنابس، كرباباد، حدحفض و المصلي همزمان با برگزاري گفت وگوي منامه شد.
اين مناطق صحنه اقدامات خشونت آمیز نيروهاي امنيتي و بازداشت جوانان و سالخوردگان و حمله به خانه هاي شهروندان بحريني با گازهاي سمي همراه با يورش به تعدادي از اين خانه ها بود.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد كه نيروهاي پليس بحرين با معترضان خواهان آزادي و دمكراسي در شمار زيادي از شهرك هاي نزديك منامه پيش از آغاز اجلاس گفت وگوي منامه درگير شدند.
درهمين راستا، هزاران نفر در شهرك سار در نزديك شهر منامه به دعوت جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين به خيابانها آمدند تا اعتراض خود را به سركوب فعالان مخالف رژيم بحرين ابراز دارند.
شاهدان گفتند: معترضان تصاوير رهبران مخالف زنداني را در دست داشتند و پلاكاردهايي را با خود حمل مي كردند كه حاوي پيام براي مسئولان خارجي شركت كننده در اجلاس گفت وگوي منامه از جمله مسئولان انگليسي و آمريكايي بود.
روي يكي از اين پلاكاردها خطاب به شركت كنندگان در اجلاس گفت وگوي منامه نوشته شده بود: آيا مي دانيد كه زنان در بحرين در زندان به سرمي برند؟
نيروهاي پليس همزمان با برگزاري اجلاس گفت وگوي منامه پست هاي ايست و بازرسي را در راههاي منتهي به هتل محل برگزاري اين اجلاس چهار روزه در منطقه السيف در نزديك شهر منامه ايجاد و برگزاري تظاهرات در شهر منامه را ممنوع كردند.
اجلاس گفت وگوي منامه جمعه شب در شهر منامه با حضور شماري از مسئولان سياسي و نظامي و كارشناسان و تحليلگران خارجي از جمله وزير دفاع آمريكا و تعدادي از وزراي خارجه كشورهاي عرب وغيرعرب آغاز بكار كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها