واکنش اخوان مصر به برخورد خشونت آمیز با دانشجویان

واکنش اخوان مصر به برخورد خشونت آمیز با دانشجویان
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 12:54

گروه اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای، حمله نیروهای امنیتی و وزارت کشور مصر به دانشجویان را "وحشیانه" توصیف کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه به جایگاه دانشگاهها و مدارس در پرورش و آموزش جوانان در کشورهای متمدن، و سرکوبگری نیروهای پلیس و چماق بدستان و حتی ارتش در رژیم های کودتاگر نظامی و تبدیل جوانان و دانشجویان در این رژیم ها به بردگان اشاره شده است.
اخوان المسلمین در این بیانیه با قدردانی از جوانان مصری تأکید کرد: جوانان مصری به همراه مردم در 25 ژانویه سال 2011 میلادی ترس و وحشت را دفن کرده و جانفشانی های زیادی کردند و در مخالفت با کودتای نظامی در مصر سهیم شدند و پدران، مادران، خواهران، برادران، دوستان و استادان این دانشجویان دیدند که چگونه آنها جلوی ساختمان گارد ریاست جمهوری و در میدان های رابعه العدویه، النهضه، رمسیس، اسکندریه و سایر شهرها کشته شدند و شهرها و روستاها را که تروریست های متجاوز به آنها یورش بردند، مشاهده کردند و دیدند که نه تنها هزاران نفر از بهترین فرزندان و آزادگان مصر بلکه دختران جوان و کودکان بازداشت و محاکمه می شوند.
به گفته گروه اخوان المسلمین، جوانانی که این جانفشانی ها را کردند، هرگز مرعوب قانون تظاهرات نخواهند شد و این قانون را بی اثر کرده و کارایی آن را از بین خواهند برد.
در این بیانیه آمده است: کودتاگران باید بدانند جنایت یورش به محوطه دانشگاه با خودروهای زرهی، افسران، سربازان و به قتل رساندن دانشجویان در روی پله ها و محوطه دانشگاهها و بازداشت شماری از آنها و تعرض به هیات علمی تنها بر اصرار دانشجویان برای دستیابی به آزادی و کرامت خواهد افزود چرا که خون شهدا و شمار بازداشت شدگان به منزله دمیده شدن خون در رگ های انقلابی است که طاغوتیان و کودتا چیان خونریز را به آتش خواهد کشید.
این بیانیه تاکید کرد: دانشجویان می خواهند میهن خویش را از یوغ نظامیانی آزاد کنند که باعث 60 سال عقب ماندگی و فقر در مصر شده اند و بنا به گفته رئیس کودتاچیان، آنان همچنان بر باقی ماندن این وضعیت برای 40 سال دیگر اصرار می ورزند.
گروه اخوان المسلمین افزود: کشورها تنها در صورت دستیابی شهروندان به آزادی و کرامت و حقوق مشروع خویش و حاکمیت مردم درسایه یک دموکراسی واقعی پیشرفت می کنند؛ نه مشتی نظامی که با آهن و گلوله حکومت می کنند.
این بیانیه تاکید کرد: جنایت های وحشیانه پلیس و چماق داران علیه دانشجویان مسالمت جو را محکوم می کنیم؛ کسانی که نظر خود را می دهند و خواهان حقوق خود و ملت هستند اما با کشتار پلیس و گازهای خفه کننده مواجه می شوند.
در این بیانیه آمده است: ما به ملت مصر و خانواده شهدا تسلیت می گوییم که جان خود را در راه آزادی نثار کردند و برای مجروحان شفا آرزو می کنیم و دست دانشجویان و سایر هموطنان را می فشاریم تا به فعالیت های مسالمت آمیز خود تا سرنگونی کودتا ادامه دهند و از این طریق ملت شمیم آزادی را احساس کند و راهها به روی پیشرفت میهن باز شود و پیروزی در صبر و بردباری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها