همکاری اطلاعاتی غرب با سوریه علیه تروریسم

همکاری اطلاعاتی غرب با سوریه علیه تروریسم
سه شنبه 26 آذر 1392 - 08:21

برخی منابع عربی از آغاز همکاری امنیتی دوباره برخی سازمان های اطلاعاتی غرب با سازمان های امنیتی سوریه برای مبارزه با تروریسم خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر لبنان نوشت: برخی اطلاعات از آغاز همکاری غرب و سوریه علیه تروریسم حکایت دارد.
این روزنامه افزود: همکاری امنیتی برخی کشورهای غربی با دستگاههای امنیتی سوریه وجود دارد.
محمد بلوط نویسنده این گزارش با بیان اینکه هدف از این گونه اقدامات کنترل و مهار گسترش نفوذ شبکه القاعده در سوریه و مقابله با آن در آینده است، به نقل از منابع عربی نوشت: دستگاه های امنیتی سوریه همکاری دوباره با دستگاه های غربی را از سرگرفته اند. این امر بعد از سفرهای مسئولان امنیتی غربی به دمشق در ماه های گذشته و گشودن کانال های بسته شده در طول دو سال و نیم پیش جنگ سوریه انجام گرفته است.
دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی سوریه اطلاعاتی را درباره جبهه النصره شاخه شبکه القاعده در سوریه و تحرکات گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) دریافت کرده است.
یک منبع عرب گفت: این اطلاعات به سوری ها امکان داده است که حملات بی شماری را در روزهای اخیر علیه برخی مراکز داعش در سوریه انجام دهند و(غربی ها) درمقابل اطلاعاتی درباره فعالیت جنگجویان اروپایی در سوریه در کنار گروه های به اصطلاح "جهادی" در این کشور دریافت کرده اند.
اطلاعاتی که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی غربی به سوریه داده اند باعث شد که چندین حمله طراحی شده جبهه النصره و داعش علیه ارتش سوریه در مناطق شمالی این کشور خنثی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها