اطمینان خاطر مخالفان سوریه از حمله غرب

اطمینان خاطر مخالفان سوریه از حمله غرب
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 18:42

العالم – قدرت های غربی به سرکردگی آمریکا به مخالفان سوری در استانبول اطمینان خاطر داده اند که در چند روز آینده به سوریه حمله خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مطلب را یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه که در جلسه با نمایندگان گروه به اصطلاح "دوستان سوریه" حضور داشت، اعلام کرده است.
وی به "رویترز" گفته است که غرب به مخالفان اطمینان خاطر داده است که ظرف چند روز آینده به سوریه حمله می شود.
اخیرا جلسه ای در یکی از هتل های مرکز استانبول بین اعضای ارشد ائتلاف مخالفان سوریه با حضور "احمد جربا" رئیس این ائتلاف و فرستادگان 11 کشور که هسته اصلی گروه موسوم به دوستان سوریه هستند، برگزار شده است. گفته می شود در این جلسه "رابرت فورد" سفیر آمریکا در سوریه نیز شرکت داشت. فورد یکی از مقامات ارشد آمریکایی است که در تصمیم گیری های این کشور درباره سوریه نقش عمده ای دارد.
در این جلسه به مخالفان سوری گفته شده که هدف از حمله به این کشور از بین بردن توانایی بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای اجرای حملات مشابه شیمیایی در آینده است؛ و این حمله در روزهای آتی قطعا انجام خواهد شد. همچنین به شورای ملی سوریه گفته شد برای شرکت در مذاکرات ژنو 2 آماده باشند.
پس از حمله شیمیایی چهاشنبه گذشته در حومه دمشق با وجود اینکه شواهد و مدارک فراوانی وجود دارد که تروریست های سوری مرتکب این جنایت شده اند و همچنین با اینکه دولت سوریه توانست پس از 5 ماه تلاش بازرسان سازمان ملل را وارد این کشور کند تا درباره حمله شیمیایی خان العسل تحقیق کنند؛ کشورهای غربی تلاش می کنند با متهم کردن سوریه به انجام حملات شیمیایی، مقدمات تجاوز نظامی به این کشور را فراهم کنند.
در حال حاضر آمریکا، انگلیس و فرانسه به همراه چند کشور عربی و منطقه ای مثل عربستان سعودی و ترکیه نقش فعالی را برای رایزنی با هدف حمله به سوریه ایفا می کنند. اما در این میان رژیم صهیونیستی نقش ویژه ای خواهد داشت، به صورتیکه سازمان جاسوسی این رژیم نقشی محوری حمله احتمالی را برعهده خواهد گرفت.
وب سایت "تایمز اسرائیل" گزارش داده است که امروز دومین جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برگزار شده است.
در حال حاضر هیأتی بلندپایه از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی برای رایزنی با مقامات آمریکایی به خصوص سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن به سر می برد.
این سفر با هدف ارائه اطلاعات به آمریکایی ها برای حمله به سوریه و بررسی پیامدهای آن بر رژیم صهیونیستی انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها