چادرهایی که به دست پناهجویان سوری نرسید!

چادرهایی که به دست پناهجویان سوری نرسید!
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 18:59

العالم - مجله تایم آمریکا در گزارشی با اشاره به آغاز فصل سرما و یخبندان در برخی از مناطق لبنان به زندگی سخت و دشوار پناهجویان سوری در این کشور پرداخته است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، مجله تایم آمریکا ادعا کرد که دولت لبنان از تحویل خانه های پیش ساخته ای که شرکت "ایکیا"ی سوئد برای پناه جویان سوری ارسال کرده بود، خودداری کرد.
شرکت ایکیا دارای شهرت جهانی و متخصص ساخت لوازم منزل است و این خانه های موقت را مخصوص پناهندگان طوری طراحی کرده که سیستم گرمایشی آن از انرژی خورشیدی بهره می گیرد. اثاثیه این خانه ها هم تا سه سال قابل استفاده بوده و بعد از آن به راحتی قابل دفع است. مهم تر از همه مواد ویژه ای است که در ساخت این خانه ها به کار گرفته شده تا پناه جویان را از گرمای تابستان و سرمای زمستان در امان نگاه بدارد.
تایم همچنین مدعی شد که آمریکا در طول شش ماه اخیر فشار زیادی بر دولت لبنان وارد آورده تا این خانه های پیش ساخته را ولو به صورت آزمایشی تحویل پناهجویان سوری بدهد اما دولت لبنان این درخواست را رد کرده و این کار را موجب تشویق سوری ها برای ماندن و بازنگشتن به کشورشان عنوان نموده تا آن که هفته گذشته در پاسخ به این فشارها، دولت لبنان اجازه داده تا تعدادی از این منازل به صورت آزمایشی برپا شود.

مجله تایم در این گزارش هیچ اشاره ای به تعداد خانه های پیش ساخته که تحویل دولت لبنان شده نکرده است.
علیرغم این که سازمان ملل پناهجویان سوری در لبنان را 800 هزار نفر اعلام کرده ولی مجله تایم تعداد آنها را اندکی بیش از 125 هزار پناهنده عنوان کرده که شرایط زندگی آنها با سکونت در بیابان یکسان است.

به نوشته این مجله آمریکایی، سازمان ملل تاکنون نتوانسته اسباب اسکان پناه جویان سوری را همانند صدها هزار پناهنده دیگر فراهم کند. مخصوصا بعد از آن که مشخص شد کنفرانس سازمان ملل با کشورهای خلیج فارس که سال گذشته در کویت و با هدف جمع آوری یک میلیارد و نیم دلار به نفع پناهندگان سوری برگزار شد، دروغی بیش نبود که هدف از آن رسانه ای کردن نام عربستان سعودی بوده است.
کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از پرداخت کمک هایی که در این کنفرانس اعلام کردند خودداری کرده و حتی آن را به گروهک های تروریستی تحویل دادند یا صرف خرید سلاح نمودند و فاجعه بارتر از اینها، پول هایی است که صرف خرید زنان و دختران سوری از اردوگاه های اردن و طرابلس در شمال لبنان شده و این اردوگاه ها را به بازارهای فساد تبدیل کرده که شیوخ وهابی با همکاری اخوان المسلمین سوریه و سران جنایتکارو مزدور در باصطلاح "انقلاب" وهابیت  آن را اداره می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها