گزارش مصورالعالم ازعزیمت عاشقان حسینی به کربلا

جمعه 29 آذر 1392 - 21:27

انفجارهای تروریستی نتوانسته است از حرکت عاشقان امام حسین (ع) از شهرهای مختلف عراق و کشورهای مختلف جهان به سمت کربلای معلی جلوگیری کند و میلیون ها نفر از زائران برای بزرگداشت اربعین حسینی (ع)، پای پیاده به سمت بارگاه سید الشهداء (ع) می شتابند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، عاشقان اهل بیت اعم از زنان، کودکان، مردان و سالمندان به مدت 10 روز، پای پیاده در جاده های کاملا ناامن گام می نهند؛ بی آنکه توجهی به انواع خطراتی داشته باشند که آنها را فراگرفته است. این زائران به تنها چیزی که می اندیشند، یادآوری همراهی با کاروان اسیران اهل بیت (ع) در مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع) به سمت کربلا است.

یکی از این زائران به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما برای بزرگداشت واقعه دردناک اربعین امام حسین (ع)، خطر تروریسم را به جان خریدیم و پای پیاده از استان دیالی راهی کربلا هستیم.

یکی از زنان زائر نیز تاکید کرد: ما از الراشدیه، عازم زیارت اباعبدالله (ع) هستیم و هیچ ترسی از تروریسم به دل راه نمی دهیم و امیدواریم که همه زائران به سلامت برسند. ما هر سال این راه را پیاده خواهیم آمد.

یکی دیگر از زائران به خبرنگار العالم گفت: پنج سال است که مراسم پیاده روی را برگزار می کنیم و این پرچم سبز حضرت اباالفضل که در دست دارم، بهترین سلاح در برابر تروریسم است.

همزمان نیروهای امنیتی اعم از ارتش و پلیس عراق در جاده های مختلف منتهی به کربلای معلی مستقر هستند و تلاش می کنند تا امنیت این جاده ها را با بازرسی زائران و جلوگیری از تردد خودروها از مسیر عبور زائران تامین کنند. در مسیر پیاده روی زائران، چادرهای مختلف پزشکی ایجاد و خودروهای امدادرسان مستقر شده اند تا به خدمات رسانی به زائران بپردازند.

"منتصر عبدعلی" رئیس یکی از ایستگاه های خدمات پزشکی به خبرنگار شبکه العالم گفت: ایستگاه های پزشکی وزارت بهداشت عراق کاملا در اختیار زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند و هرگونه نیازهای بهداشتی و پزشکی زائران را برآورده می کنند.

باوجود مشقت های پیاده روی، عشق اهل بیت نبوت (ع) و یادآوری مصایب کاروان کربلا، هدف را در نگاه کاروان عاشقان حسینی، عظیم جلوه می دهد و سختی راه را از یاد آنها می برد.

20-14:33
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها