ناگفته‌هایی درباره کشته شدن فرمانده لشکر هفتم عراق

ناگفته‌هایی درباره کشته شدن فرمانده لشکر هفتم عراق
يکشنبه 1 دی 1392 - 12:26

شمار قابل توجهی از افسران و فرماندهان عراقی از جمله فرمانده لشکر هفتم ارتش این کشور دیروز در منطقه وادی حمرین دراستان الانبار کشته شدند .. حادثه‌ای که هنوز ابهامات بسیاری در خصوص آن وجود دارد.

"وسام التمیمی" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از عراق گزارش داد: درپی کشته شدن سرتیپ ستاد "محمد الکروی" فرمانده لشکر هفتم و شماری از افسران عراقی در کمین گروههای مسلح در منطقه وادی حمرین، نیروهای مسلح عراق عملیاتی را برای یافتن مهاجمان اجرا کردند.
وی افزود: به گفته یک منبع نظامی در وزارت دفاع عراق، یگان ویژه ای از بغداد برای یافتن مخفیگاه های تروریست ها در صحرای غربی استان الانبار با مشارکت تفنگداران عراقی اعزام شدند.
خبرنگار العالم گفت: در این عملیات از انواع سلاح ها استفاده می شود و نیروی هوایی در آن شرکت دارد.
التمیمی به درخواست رئیس شورای استان الانبار برای بازگشت ارتش عراق به این استان اشاره کرد و گفت: نوری مالکی نخست وزیر عراق از مردم استان الانبار خواسته است که برای مقابله با تروریسم که خطری برای این استان محسوب می شود، به صفوف ارتش ملحق شوند زیرا عملیات تروریست ها علیه نیروهای امنیتی و مردم این استان اجرا می شود.

خبرنگار العالم در خصوص چگونگی کشته شدن این فرمانده ارتش تصریح کرد: اطلاعاتی به نیروهای لشکر هفتم ارتش عراق درباره یکی از مخفیگاه های افراد مسلح رسیده بود و نیروهای عراقی متشکل از فرمانده و شماری از نظامیان به محل اعزام شدند. اما 3 بمبگذار در این مخفیگاه برای آنان کمین ایجاد کرده بودند.
به گفته خبرنگار العالم، این افسران به همراه فرمانده لشکر هفتم در محاصره قرار گرفته و نتوانستند با تروریست ها مقابله کنند که در نتیجه آن نزدیک به 35 نفر از جمله 13 افسر ارشد در استان الانبار کشته شدند.
وی افزود: برخی اطلاعات شورای استان الانبار تایید می کند که منطقه وادی حمرین به علت وجود گروههای مسلح وابسته به داعش بسیار خطرناک است، و این عملیات باید با پوشش و پشتیبانی هوایی صورت می گرفت؛ درحالیکه نیروهای عراقی پیش بینی وقوع چنین حادثه ای را نکرده بودند.
MKH-21-22:40

 

پربیننده ترین خبرها