گزارش العالم از حضور میلیونی زایران حسینی درکربلا

گزارش العالم از حضور میلیونی زایران حسینی درکربلا
دوشنبه 2 دی 1392 - 22:39

کربلای معلی، العالم ـ خبرنگار العالم در شب اربعین حسینی، شور واشتیاق زایران و عاشقان خاندان امامت و ولایت و حضور میلیونی آنها در کربلای معلی را درحالی به تصویر کشیده است که زایران از روزهای قبل با پای پیاده همچنان در حال ورود به کربلا برای شرکت در آیین اربعین سالار شهیدان هستند.

به گزارش خبرنگار ما، در حالی که اربعین حسینی در عراق مصادف با فردا (سه شنبه) است، از صبح امروز شهر کربلا شاهد حضور میلیونی زایران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بوده است.

همچنان صدها هزار نفر از شهرهای مختلف عراق وارد کربلا می شوند و این علاوه بر زایران خارجی که بنا به منابع رسمی، تعداد آنها بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر و از کشورهای ایران، پاکستان، بحرین، لبنان، ترکیه و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و امریکا و چین و روسیه است. این مهمانان به دسته های میلیونی عراقی که با پای پیاده عازم کربلا می شوند، ملحق شدند تا تاکیدی بر اصل وحدت میان مسلمانان و آزادگان جهان باشد و درس آزادگی و انسانیت انقلاب حسینی و جهانی بودن اهداف آن را به نمایش بگذارند.

دسته های عزاداری میان حرم مطهر امام حسین (ع)  و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس (ع) "بین الحرمین" به صف ایستادند و به عزادارای پرداختند، این مراسم عزاداری در واقع تجدید عهد و پیمان با امام شهیدان در پایبندی به اصول و راه این امام همام در مخالفت با ظلم و ستم، جنگ با طاغوت و یاری مظلومان و نیز برای تاکید برعزت و کرامت مسلمانان است.

خبرنگار العالم افزود: بسیاری از زایرانی که با آنها گفت وگو کردم بدون ترس واهمه از تروریستها، تمام تهدیدهای تروریستی و تکفیریها را به چالش کشیده و با حضور در آیین اربعین حسینی بر ادامه راه حسین (ع)که پیروزی خون بر شمشیر را رقم زد، اصرار دارند.

در زمینه امنیتی نیز مقامات عراق 40 هزار نفر از نیروهای امنیتی را در شهر کربلا و اطراف آن برای تامین امنیت دسته های عزاداری مستقر کرده اند، و به رغم ناکام ماندن تروریستها و تکفیریها در هدف قرار دادن زایران حسینی، نیروهای امنیتی دست به اقدامات پیش دستانه زدند و شماری از تروریستهای مسلح را دستگیر کرده و مقادیری سلاح و مواد منفجره و کمربندهای انفجاری ضبط کردند.

وزارت بهداشت عراق نیز در همکاری با فرماندهان ارتش و پلیس طرحی برای ایجاد بیمارستانهای صحرایی به فاصله 400 متر از یکدیگر به اجرا گذاشته اند.

تامین غذا و محل خواب برای زایران و مهمانان حسینی را ایستگاه های خدمات رسانی که در تمام راه های منتهی به کربلا مستقر هستند، به عهده گرفته اند. اما در خود کربلا، مردم این شهر تمام توان خود را به خدمات رسانی به مهمانان امام حسین (ع) اختصاص داده اند.
Ma.12:35.23

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها