هیأتهای اروپایی و آفریقایی در اربعین حسینی + فیلم

دوشنبه 2 دی 1392 - 15:14

جاده نجف کربلا (العالم) – شمار زیادی از هیأتهای خارجی در مراسم اربعین حسینی (ع) شرکت کرده اند.

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از مسیر زائران حسینی در جاده نجف - کربلا گفت: هیأتی از روسیه برای اولین بار برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق آمده است؛ هیاتهایی نیز از کشورهای آفریقایی و اروپایی در این مراسم شرکت دارند.  
هیأتی از سوئد نیز همراه با هیاتهای سایر کشورهای خارجی راهی کربلا شده است.
آمارهای موجود حاکی است، تعداد رسمی شرکت کنندگان در مراسم از خارج عراق بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر است.
همچنین می توان از بین شرکت کنندگان در مراسم اربعین و حرکت پیاده زائران به سوی کربلا، به حضور معاون پاپ واتیکان اشاره نمود. 
یک زائر از سنگال به العالم گفت: امروز آمدیم تا ندای امام حسین (ع) را لبیک بگوییم که فرمودند: آیا کسی هست مرا یاری کند .. می خواهیم بگوییم اگر آن روز نبودیم تا شمشیر به دست گرفته و در کنار ایشان بجنگیم، امروز در این مسیر راه رفته و دعوتش را لبیک می گوییم.
جاده نجف - کربلا مملو از مراکز خدمات رسانی به زوار است.
یکی از مسئولان هیأت عزاداری که از عربستان به کربلا آمده است، به خبرنگار العالم گفت: ما در هیات بقیع برای اهل القطیف و الاحساء به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که پیاده به کربلا می آیند مسکن، صبحانه، ناهار، شام و سایر خدمات لازم را ارائه می دهیم.
برخی از هیاتهای عربی، آفریقایی و اروپایی برای چندمین سال در این مراسم شرکت کرده اند؛ برخی نیز برای اولین بار در اربعین حسینی حضور دارند.
از هیاتهای آفریقایی می توان به هیاتهای از غنا، نیجریه، جزایر کومور، تانزانیا و سنگال اشاره نمود.
یک مسئول هیات عزاداری روسیه نیز گفت: روسیه مانند سایر کشورهای جهان در این مراسم شرکت کرده است چون شخصیت حضرت امام حسین (ع) متعلق به یک کشور، قوم یا زبان خاص نیست.
این عده به میلیونها زائری می پیوندند که به رغم تهدیدات گروههای تکفیری از استانهای عراق راهی کربلا شده اند. 
MKH-22-14:37
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها