چرا سلفی‌های افراطی برای جنگ به قدس نمی‌روند ؟!

چرا سلفی‌های افراطی برای جنگ به قدس نمی‌روند ؟!
چهارشنبه 4 دی 1392 - 15:04

با انتشار آمار شگفت آور سلفی های افراطی و تکفیری های کشته شده در سوریه، این سئوال مطرح می شود که چرا این افراد، با وجود ادعای حمایت از مسلمانان جان خود را فدای قدس و آزادی مردم سرزمین فلسطین نمی کنند؟

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه موسوم به جریان سلفی در اردن با انتشار آماری، اعلام کرد که تاکنون دستکم 10 هزار نفر از سلفی های تبعه کشورهای عربی در سوریه کشته شده اند. انتشار این آمار، این سئوال را در ذهن به وجود می آورد که چرا این افراد با وجود ادعای حمایت از دین اسلام و مسلمانان، جان خود را در سوریه می بازند و هیچ اولویتی برای آزادی مقدسات در فلسطین قائل نیستند.
برآوردها حاکی از آن است که دستکم 100 هزار تکفیری خارجی، برپایه عقایدی انحرافی، برای جنگ به سوریه رفته اند.

این تروریستها در کنار جنگ در سوریه، اموال مردم را غارت و به نوامیس آنها تجاوز کرده اند.
این 100 هزار تکفیری خارجی، از کشورهای غربی و عربی، از طریق شبکه هایی به خدمت گرفته شده اند که از موسسه های خاصی در همه کشورها و سایت های اینترنتی و ده ها شبکه تلویزیونی و رسانه گروهی برای انجام دادن این ماموریت استفاده می کنند. این سایت ها و شبکه ها و رسانه ها آنها را به این کار تشویق می کنند و راه را برای آنها هموار می سازند. 
گروه هایی مانند جبهه النصره و داعش و دیگر گروه های تکفیری، سوریه را اشغال کرده و ضد مردم این کشور مرتکب جنایت شدند، در چنین شرایطی و با توجه به ادامه یافتن جنگ به بیش از سه سال، به نظر می رسد که گزینه های چندانی در برابر عناصر مسلح این گروه ها وجود ندارد و آن ها باید از گزینه های کشته شدن، اسارت یا فرار، یکی را برگزینند. 
کشورهای اروپایی، چند ماه پیش با انتشار آماری، اعلام کردند که دستکم دو هزار جنگجوی تکفیری، از این کشورها عازم جنگ در سوریه شده و به القاعده پیوسته اند. برخی از این افراد، به اروپا بازگشتند و برخی دیگر ناپدید شده و ده ها نفر از آنها نیز از پای در آمده اند.
در آمار مربوط به عرب های به هلاکت رسیده در سوریه که به تازگی منتشر شده است، تونسی ها، لیبیایی ها، عراقی ها، فلسطینی ها و لبنانی ها به ترتیب در پنج جایگاه نخست از نظر شمار کشته ها قرار دارند و مصری ها، سعودی ها، یمنی ها، مغربی ها، الجزایری ها، اردنی ها، کویتی ها، سومالیایی ها، بحرینی ها، عمانی ها، اماراتی ها، قطری ها، سودانی ها، موریتانیایی ها جایگاه های بعدی را دارند.
شمار جنگجویان عرب کشته شده در سوریه، در حالی هر روز افزایش می یابد که این کشور، در مجاورت فلسطین قرار گرفته است، سرزمینی که تحت اشغال بی رحمانه صهیونیست ها، بدترین شرایط را می گذراند و هر روز از کشورهای جهان درخواست کمک می کند، و صهیونیست ها هر روز اقدام تجاوزکارانه جدیدی را علیه مقدسات مسلمانان در قدس و سراسر مناطق فلسطین انجام می دهند؛ اما تکفیری ها هیچ توجهی به این مسائل ندارند و گویی برای آنان، درباره موضوع حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و نجات مسلمانان از دست اشغالگران چیزی تعریف نشده است.

25-10:57

پربیننده ترین خبرها